Marc Marquez a obținut o victorie autoritară pe circuitul german de la Sachsenring, în a noua etapă a Motomondialului de viteză. Dani Pedrosa a revenit pe podium după o pauză îndelungată, iar Rossi a reușit o cursă bună, mărindu-și avantajul la general față de Lorenzo cu un loc trei.
Jorge Lorenzo a reușit un start excelent în cursa din Saxonia, plasându-se la exterior în primul viraj, apoi luând interiorul și conducerea în următoarea curbă. Dar spaniolul din Mallorca nu era pe circuitul său preferat, aici Hondele făcând legea în ultimii ani. Nu i-a luat mult lui Marquez, care era al doilea, să treacă în față, apoi campionul en-titre și-a mărit vizibil avantajul. Rossi a trecut și el de coechipierul său, urmat de Pedrosa, dar cei doi n-au avut nicio șansă să-l ajungă din urmă pe Marquez, care pare să fi revenit la forma care l-a consacrat.
Pedrosa l-a depășit pe Rossi, iar italianul a rămas fără replică, mai ales după ce catalanul a reușit două-trei ture într-un ritm foarte ridicat.
Astfel, Marquez a obținut a șasea victorie consecutivă pe Sachsenring cu plecare din pole-position, un record absolut, și promite o a doua jumătate a sezonului cu totul diferită de prima, căci trecerea la ciclistica modelului 2014 se pare că a fost exact ce îi trebuia campionului ca să revină în top.
În același timp, Rossi se poate declara mulțumit după cursă, căci și-a mărit avantajul față de Lorenzo la 13 puncte la general, iar acesta din urmă a reușit să limiteze pierderea clară la care se aștepta dinainte, conform declarațiilor sale.
Iată rezultatele complete.
Poz. | Puncte | Num. | Pilot | Nat. | Echipa | Moto | Km/h | Timp/Dif. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 161.0 | 41’01.087 |
2 | 20 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 160.9 | +2.226 |
3 | 16 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 160.7 | +5.608 |
4 | 13 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 160.4 | +9.928 |
5 | 11 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 159.7 | +20.785 |
6 | 10 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 159.5 | +23.215 |
7 | 9 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | CWM LCR Honda | Honda | 159.1 | +29.881 |
8 | 8 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 158.8 | +34.953 |
9 | 7 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Octo Pramac Racing | Ducati | 158.7 | +35.875 |
10 | 6 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 158.6 | +37.253 |
11 | 5 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 158.6 | +37.274 |
12 | 4 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Octo Pramac Racing | Ducati | 158.3 | +42.081 |
13 | 3 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 157.9 | +48.611 |
14 | 2 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 157.8 | +50.687 |
15 | 1 | 43 | Jack MILLER | AUS | CWM LCR Honda | Honda | 157.6 | +53.769 |
16 | 69 | Nicky HAYDEN | USA | Aspar MotoGP Team | Honda | 157.3 | +58.921 | |
17 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar MotoGP Team | Honda | 157.0 | +1’02.738 | |
18 | 15 | Alex DE ANGELIS | RSM | E-Motion IodaRacing Team | ART | 157.0 | +1’03.122 | |
19 | 76 | Loris BAZ | FRA | Athinà Forward Racing | Yamaha Forward | 156.5 | +1’11.162 | |
20 | 70 | Michael LAVERTY | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 156.2 | +1’15.910 |