Melandri: „In SBK vezi curse adevarate. In MotoGP totul e clar de vinerea.”

Marco Melandri, pilot GoldBet BMW Motorrad in Mondialul de Superbike, a raspuns la cateva intrebari ale colegilor de la moto.it, cu ocazia unui eveniment desfasurat ieri la reprezentanta BMW Motorrad din Milano.

413514_6666_big_P901153702

Italianul, originar din Ravenna, a fost foarte clar si sincer cu privire la unele subiecte delicate, precum starea de sanatate a celor doua principale campionate mondiale (GP si SBK) si perioada dificila cu care s-a confruntat ca pilot in echipa de uzina Ducati din MotoGP.

Melandri este unul dintre putinii piloti (alaturi, desigur, de Max Biaggi) care a urcat cu o oarecare constanta pe podiumul ambelor categorii. In 2005 (caz nu doar rar, ci chiar unic), a terminat pe locul doi in clasamentul final din MotoGP cu o motocicleta de client (Honda Gresini).

Marco, care sunt punctele forte ale motocicletei tale BMW S 1000 RR?

„Are un echilibru foarte bun intre motor si ciclistica si nici in ceea ce priveste electronica nu ne descurcam rau deloc. Ne adaptam cu usurinta pe circuite foarte diferite intre ele. La Portimao ne cam lipsea aderenta, apoi lucrurile s-au imbunatatit. Sa vedem cum vor sta lucrurile la Imola, trebuie o motocicleta foarte agila si, in acelasi timp, stabila. Trebuie sa pilotezi curat, sa lasi motocicleta sa-si faca treaba fara sa o fortezi. Cand o pilotezi astfel, S 1000 RR merge foarte bine.”

Cu BMW a fost dragoste la prima vedere? Ai mers tare din prima.

„Imi voi aminti mereu primul test de la Portimao. Cativa incercasera sa ma sperie un pic. Alaturi de mine era si o parte a echipei Yamaha, care fusesera cu mine in SBK. Dupa destul de putin timp ne-am dat seama in ce directie trebuie sa mergem si am castigat in a patra cursa, prima oara cu BMW. A fost o emotie incredibila, mai ales cand am ajuns la Munchen si mi-am dat seama ce reusisem sa fac.”

Cand nu ai feeling-ul bun pe motocicleta, trebuie sa intervii imediat. Este cazul si cu motocicletele de strada. Nu e vorba doar de pista.

„Exact, trebuie sa simti motocicleta si sa ai incredere in ea, altfel nu obtii nimic, nu poti forta si rezultatul nu vine. Mintea se adapteaza in mers si are nevoie de aceste senzatii. Acum suntem la un nivel bun, dar vrem sa progresam si mai mult. Si ceilalti constructori lucreaza intens. Imola va fi momentul potrivit pentru a ne confrunta cu ceilalti si sa vedem in ce directie o ia campionatul.”

Mondialul de Superbike este foarte disputat in acest an, Kawasaki si Aprilia merg foarte bine.

„Stim cat de puternici sunt concurentii nostri, dar stim si ca suntem competitivi si ca avem posibilitati sa facem figura frumoasa. La inceput am avut ghinion si ne-au tras in spate foarte mult probleme mici (precum lantul sau pneurile, spre exemplu). Acum speram ca ne-am platit datoria catre nesansa si ca vom putea lupta cu arme egale cu ceilalti.”

Te temi de Tom Sykes?

„Este foarte eficient, aduna puncte. Dar in Superbike la fiecare cursa se schimba lucrurile. Astfel, trebuie sa ne pazim de el, dar si de ceilalti adversari.”

Iti place circuitul Imola?

„Este o pista tehnica, foarte dificila, dar fantastica. Va fi un weekend fierbinte si dificil, pe un circuit care se stie ca favorizeaza motocicletele Ducati in general si pe Checa in special, dar vom incerca sa dam totul.”

Marco, povesteste-ne putin despre perioada petrecuta la Ducati. In acei ani au fost puse la indoiala abilitatile tale de pilot.

„Eu sunt multumit de bucuriile mele, nu de ghinionul altora. In acei ani am invatat mult, cred ca de multe ori am fost in locul potrivit, la momentul nepotrivit. De multe ori nu am reusit sa fac rezultatul pe care puteam sa il fac si pe care il meritam. Aici, la BMW, cred ca am gasit locul potrivit pentru mine, este un climat placut, uman si campionatul este foarte disputat si echilibrat in ceea ce priveste constructorii si pilotii.

Acesta este motociclismul adevarat, MotoGP-ul actual nu inseamna curse adevarate: inca de vineri poti sa-ti dai seama despre cum va merge o cursa, imediat ce s-a terminat prima sesiune de antrenamente libere. Frumusetea curselor de moto este tocmai imprevizibilitatea. In Superbike, pilotii de top sunt intr-o continua batalie.”

In 2005 ai terminat al doilea in clasament in MotoGP, facand curse frumoase. Nu regreti acea perioada?

„In 2005 am terminat pe locul doi cu o motocicleta de client, dar HRC nu mi-a dat o motocicleta de uzina pentru ca nu eram spaniol. Mi-am dat seama ca sunt doar garnitura la felul principal si am decis sa schimb lucrurile. Nu imi place sa fiu garnitura, vreau sa castig in orice activitate de care ma apuc. BMW mi-a dat o ocazie enorma, sa duc aceasta motocicleta pe prima treapta a podiumului a fost o satisfactie incredibila.”

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account