Locurile în grilă pentru 2022 sunt aproape complet stabilite deja. Lipsesc doar câteva detalii, dar unele importante. Din diverse motive, Valentino Rossi și Danilo Petrucci ar putea să nu alerge în clasa regină anul viitor. Ducati va alinia la start opt motociclete. La Aprilia, Dovizioso, Roberts și Petrucci se bat pentru un loc alături de Aleix Espargaro.
Majoritatea echipelor și-au ales deja piloții pentru 2022, dar mai rămân cu semn de întrebare câteva poziții, precum cele ale lui Rossi și Petrucci. Pentru cei doi va mai dura puțin să se stabilească ce se va întâmpla sezonul viitor, dar ambele locuri riscă să fie pierdute. Iată cum stau lucrurile pentru 2022, de la un producător la altul.
Ducati: opt motociclete
Se știa deja de ceva vreme, ieri s-a confirmat de către Davide Tardozzi: în 2022 se vor afla opt motociclete Ducati pe grila clasei regină. Se știu și piloții, deși unii nu sunt 100% confirmați. Echipa de uzină Ducati: Pecco Bagnaia (100%) și Jack Miller (100%); echipa Ducati Pramac: Jorge Martin (100%) și Johann Zarco (100%); echipa VR46: Luca Marini (95%) e Marco Bezzecchi (90%); echipa Gresini: Fabio Di Giannantonio (100%) și Enea Bastianini (90%).
Yamaha: Rossi cu semn de întrebare
Acordul dintre Yamaha și Petronas pentru anul viitor pare o simplă formalitate, nu par să existe obstacole în calea reînnoirii. La capitolul piloți, se știe sigur că Franco Morbidelli va continua, dar pentru eventuala reînnoire a contractului Doctorului se așteaptă vacanța de vară de la jumătatea sezonului. El ar vrea să continue, dar rezultatele nu sunt favorabile până în acest moment. Deocamdată se pare că Rossi nu va continua și se zvonește că echipa Petronas deja lucrează la era post-Rossi, cu Jake Dixon ca înlocuitor, mai degrabă din motive de naționalitate: gigantul TV BT Sport vrea un pilot britanic în clasa regină. Ar fi un pariu riscant: Dixon, deși foarte talentat și promițător, nu a obținut încă cine știe ce rezultate în Moto2. Pronosticul deocamdată arată așa: Rossi 20%, Dixon 80%. Se confirmat situația în echipa de uzină: Quartararo (100%) și Vinales (100%).
KTM: Locul lui Petrucci în pericol
Vor fi tot patru motociclete KTM pe grilă în 2022, cu trei locuri deja stabilite. Riscă mult Danilo Petrucci. Lunea trecută a expirat opțiunea de contract a producătorului austriac, care l-a anunțat pe Danilo că se mai gândește o lună. Semnele nu sunt pozitive pentru Petrucci, care va testa luni noul cadru pe care piloții de uzină l-au avut deja la Mugello și cu care au obținut rezultate excelente. Situația: Brad Binder (100%), Miguel Oliveira (100%); KTM Tech3: Ramy Gardner (100%), Raul Fernandez (80%), Danilo Petrucci (20%).
Aprilia: concurență între Dovi, Roberts și Petrucci pentru un loc
A dispărut posibilitatea de a avea încă două motociclete într-o echipă satelit, odată ce echipa Gresini a ales Ducati. Rămâne de stabilit coechipierul lui Aleix Espargaro, care e confirmat 100%. Trei piloți își dispută locul: Andrea Dovizioso (50%); Joe Roberts (30%); Danilo Petrucci (20%).
Honda: toți piloții sunt stabiliți
La Honda, toți piloții au contract pentru 2022 încă de anul trecut. Singura surpriză ar putea fi o revenire a lui Alex Marquez în echipa de uzină și trecerea lui Pol Espargaro la LCR, dar șansele sunt mici, pentru că Pol este în față în clasamentul general. Așadar: Repsol Honda: Marc Marquez și Pol Espargaro. LCR Honda: Alex Marquez și Takaaki Nakagami.
Suzuki: Mir și Rins
Și piloții de la Suzuki aveau contract pentru anul viitor încă din 2020. S-a amânat din nou posibilitatea de a avea o echipă satelit.