Daca pana acum mai puteam sa ne indoim, acum a devenit clar: Ducati Desmosedici GP15 este o arma redutabila si va putea concura (mai mult sau mai putin) de la egal la egal cu motocicletele de uzina Honda si Yamaha.
Andrea Dovizioso a fost cel mai rapid in ziua a doua de teste pe circuitul Losail, reusind un timp mai bun decat recordul circuitului, stabilit de Casey Stoner in 2008. Asta cu o motocicleta inca in curs de dezvoltare. Si, mai important, cu pneul hard. Daca ieri inca mai planau unele indoieli asupra pneului spate folosit de Ducati, acum a venit confirmarea oficiala: nici Iannone, nici Dovizioso, nu au folosit nici macar un pneu supersoft, caci ambii au lucrat la setarile de cursa.
Astfel, performantele bolizilor din Borgo Panigale incep sa ii ingrijoreze pe rivalii de la Honda si de la Yamaha, care vad inca doi adversari puternici ca se alatura in batalia pentru puncte si victorii in 2015. Dovizioso s-a declarat foarte multumit de noul GP15, cu care a reusit timpi buni atat cu pneuri noi, cat si cu unele uzate, dar a spus ca inca mai e de lucru la stabilitatea pe franare si la aderenta in prima faza a iesirii din viraj.
Trebuie spus ca, in a doua zi de teste, nimeni nu a incercat o simulare de cursa, toti pilotii intrand la boxe dupa sesiuni de cateva tururi, testand incontinuu componente si solutii noi. Marc Marquez a fost singurul care a putut tine pasul cu pilotii Ducati, obtinand al doilea timp, la aproape doua zecimi de secunda in urma lui Dovi. Iannone a fost al treilea, la doar o sutime de secunda de timpul lui Marquez. Campionul en-titre s-a declarat multumit de evolutia din a doua zi de teste, dupa o schimbare de geometrie care i-a permis sa gaseasca mai mult feeling cu trenul fata.
Restul pilotilor au obtinut timpi foarte apropiati unii de altii, dar in mod clar distantati de primii trei. Astfel, Lorenzo, cu al patrulea timp, se afla la aproape patru zecimi de secunda de timpul lui Iannone, dar locul patru al riderului din Mallorca si locul 14 ocupat de Maverick Vinales sunt despartite de doar trei zecimi de secunda. Lorenzo s-a plans de probleme de aderenta si de feeling cu roata fata, noile pneuri Bridgestone nefiind favorabile pentru stilul de pilotaj al spaniolului, in timp ce Rossi a pierdut ziua a doua incercand sa gaseasca o setare buna, fara prea mare succes. De-abia la finalul zilei, dupa niste schimbari radicale, Doctorul s-a declarat relativ multumit.
Pedrosa a terminat cu al saselea timp, urmat de Honda satelit a lui Cal Crutchlow si de prototipurile Yamaha pilotate de Bradley Smith si Pol Espargaro. Acesta din urma a gasit intr-un final niste setari care i-au redat increderea si i-au permis sa forteze. In mod surprinzator Karel Abraham, cu al zecelea timp, a fost cel mai rapid pilot de clasa Open.
Iata lista cu timpii zilei de ieri:
Poz. | Pilot | Echipa | Timp | Dif. Lider | Dif. loc anterior | Tur | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:54.907 | 33 / 38 | ||||
2 | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:55.091 | 0.184 | 0.184 | 27 / 54 | ||
3 | IANNONE, Andrea | Ducati Team | 1:55.104 | 0.197 | 0.013 | 16 / 46 | ||
4 | LORENZO, Jorge | Movistar Yamaha MotoGP | 1:55.500 | 0.593 | 0.396 | 15 / 51 | ||
5 | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:55.581 | 0.674 | 0.081 | 50 / 61 | ||
6 | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:55.582 | 0.675 | 0.001 | 22 / 40 | ||
7 | CRUTCHLOW, Cal | CWM LCR Honda | 1:55.624 | 0.717 | 0.042 | 40 / 42 | ||
8 | SMITH, Bradley | Monster Yamaha Tech 3 | 1:55.648 | 0.741 | 0.024 | 13 / 49 | ||
9 | ESPARGARO, Pol | Monster Yamaha Tech 3 | 1:55.658 | 0.751 | 0.010 | 29 / 46 | ||
10 | ABRAHAM, Karel | AB Motoracing | 1:55.765 | 0.858 | 0.107 | 38 / 41 | ||
11 | HERNANDEZ, Yonny | Pramac Racing | 1:55.772 | 0.865 | 0.007 | 13 / 33 | ||
12 | ESPARGARO, Aleix | Team Suzuki Ecstar | 1:55.795 | 0.888 | 0.023 | 22 / 33 | ||
13 | REDDING, Scott | Estrella Galicia 0.0 Marc VDS | 1:55.803 | 0.896 | 0.008 | 50 / 60 | ||
14 | VIÑALES, Maverick | Team Suzuki Ecstar | 1:55.810 | 0.903 | 0.007 | 31 / 42 | ||
15 | BARBERA, Hector | Avintia Racing | 1:56.058 | 1.151 | 0.248 | 20 / 50 | ||
16 | HAYDEN, Nicky | Drive M7 Aspar | 1:56.104 | 1.197 | 0.046 | 40 / 44 | ||
17 | DI MEGLIO, Mike | Avintia Racing | 1:56.259 | 1.352 | 0.155 | 40 / 53 | ||
18 | LAVERTY, Eugene | Drive M7 Aspar | 1:56.342 | 1.435 | 0.083 | 25 / 54 | ||
19 | PIRRO, Michele | Ducati Test Team | 1:56.476 | 1.569 | 0.134 | 30 / 32 | ||
20 | BRADL, Stefan | Athina Forward Racing | 1:56.724 | 1.817 | 0.248 | 4 / 17 | ||
21 | MILLER, Jack | CWM LCR Honda | 1:56.758 | 1.851 | 0.034 | 47 / 50 | ||
22 | PETRUCCI, Danilo | Pramac Racing | 1:56.762 | 1.855 | 0.004 | 9 / 32 | ||
23 | BAZ, Loris | Athina Forward Racing | 1:56.936 | 2.029 | 0.174 | 8 / 40 | ||
24 | BAUTISTA, Alvaro | Aprilia Racing Team Gresini | 1:57.273 | 2.366 | 0.337 | 36 / 46 | ||
25 | DE ANGELIS, Alex | Octo Ioda Racing Team | 1:57.390 | 2.483 | 0.117 | 25 / 45 | ||
26 | MELANDRI, Marco | Aprilia Racing Team Gresini | 1:57.982 | 3.075 | 0.592 | 14 / 23 |