Mureșan și Pascotă domină prima etapă a Campionatului Național de Viteză, la Serres

Robert Mureșan și Ionel Pascotă au terminat pe primul loc la clasele Superbike, respectiv Supersport, ambele curse disputate pe circuitul de la Serres, contând pentru prima etapă a Campionatului Național de Motociclism Viteză. Cei doi români au punctat bine și în Campionatul Est-European BMU, cu două podiumuri pentru Mureșan și un podium și un loc patru pentru Pascotă.

Robert Mureșan concurează acum pe Ducati 1199 Panigale și a obținut două podiumuri în Campionatul Est-European și două victorii în Campionatul Național.

Weekendul trecut s-a desfășurat prima etapă a Campionatului Est-European BMU de Motociclism Viteză. Aceasta a fost comună cu prima etapă a Campionatului Național Individual la aceeași disciplină. Sportivi din România, Bulgaria, Grecia, Turcia, Macedonia și Serbia au concurat în câte două manșe la cele cinci clase: SP125, F600 (600 debutanți), F1000 (1000 debutanți), Supersport și Superbike.

La SP125, o clasă care devine din ce în ce mai desuetă, având în vedere că nu se mai produc motociclete de 125 în doi timpi de ani de zile, nu a concurat niciun român. Victoriile în cele două manșe au fost împărțite de bulgăroaica Julieta Lenkova și de macedoneanul Hristian Buzalkovski.

La F600 a debutat un pilot român tânăr cu un palmares important în competițiile de supermoto – Vlad Neaga. Timișoreanul de la CS Dumbrăvița s-a descurcat excelent, obținând timpi foarte buni pentru un pilot aflat prima dată pe circuitul elen și cu foarte puțină experiență pe motociclete de viteză. Experiența de la supermoto și-a spus cuvântul, însă, Vlad fiind cel mai bine clasat român în ambele curse ale acestei clase (un loc 5 și un loc 6) și, implicit, plecând de la Serres cu două victorii în campionatul național. În ambele curse naționale, podiumul a fost completat de Giorgio Versaci și de Robertino Dumitru.

Podium la Debutanți 600 în Campionatul Național, cu Vlad Neaga pe prima treaptă.

Și la F1000 au participat destul de mulți români, dar primele locuri în est-european au fost monopolizate de piloți din Bulgaria și din Turcia, care făceau timpi demni de locuri fruntașe la Superbike. Aici merită observat că statutul de debutanți al unora dintre acești piloți este cel puțin discutabil. Primul clasat român la F1000, în ambele curse, a fost Alexandru Szekely, cu un loc 10 și un loc 6. Automat, riderul de la Team33 Cluj a câștigat ambele manșe în campionatul național. În ambele manșe, podiumul a fost completat de Adrian Rus și de Valentin Gherghina.

Ionel Pascotă, multiplu campion național și est-european, va încerca să ia aceste titluri din nou și în 2018.

La Supersport, Ionel Pascotă pornea cu șanse clare la victorie în est-european, dar pilotul din Giroc nu era în cea mai bună formă la începutul weekendului, după o căzătură la viteză mare în antrenamente. Astfel, Ionel s-a văzut nevoit să se mulțumească cu un loc 3 în prima cursă și un loc 4 în a doua, adunând totuși puncte importante în clasamentul est-european BMU. Evident, Pascotă nu a avut rival în CNI, fiind urmat în ambele manșe, la o distanță considerabilă, de constănțeanul Adrian Petrovici, care continuă să uimească audiența în șaua motocicletei sale Yamaha R6 vechi de peste un deceniu. Ultima treaptă a podiumului i-a revenit lui Dan Măinescu în prima manșă și lui Vlad Bar în a doua.

Podiumul în ambele curse la Superbike, în est-european: Choy, Karanyotov, Mureșan.

La Superbike, se știa dinainte că Serres este terenul de joacă al bulgarului Martin Choy, care, în general, nu are rival în cursele disputate pe circuitul din nordul Greciei. Choy, pe un BMW S 1000 RR, a fost eclipsat însă în calificări de conaționalul său Angel Karanyotov (un fost pilot de top în Mondialul de Supermoto), care a pornit din pole-position. A treia poziție pe grilă i-a revenit arădeanului Robert Mureșan, care concurează acum în șaua unui Ducati Panigale.

În ambele curse, bătălia la vârf s-a dat între Choy și Karanyotov, care au terminat în această ordine de fiecare dată. În prima manșă, cei doi chiar s-au atins, Karanyotov fiind împins în afara pistei, dar reușind să revină. Robert Mureșan a terminat pe ultima treaptă a podiumului ambele manșe de est-european, pilotul din Arad fiind dezavantajat și de prepararea insuficientă a noii sale motociclete. În competiția națională, Mureșan pleacă de la Serres cu maximul de puncte, după cele două victorii, cu locurile doi și trei ocupate de Bogdan Vrăjitoru și de Adrian Zelca, în ambele manșe.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account