Nouă lucruri de reținut despre Marele Premiu al Marii Britanii

Care au fost momentele cheie ale cursei?

 Incidentul de după start. Căzătura lui Quartararo, care a declanșat și căzătura lui Dovizioso, a influențat destul de mult cursa, pentru că amândoi ar fi putut să țină ritmul lui Rins și al lui Marquez.

Rins a salvat un moment dificil la start. Tot în primul viraj, Rins a tras tare și era cât pe-aci să iasă din cursă. A salvat-o la limită.

Marquez a stat în față. Campionul en-titre a încercat să tragă tare, ca să se distanțeze de Alex Rins sau, eventual, ca să-l facă pe acesta să-și uzeze pneurile excesiv. Astfel, Rins a putut să-l studieze pe Marquez și să-și pregătească foarte bine atacul de la final.

Primele tururi ale lui Vinales. În primele șapte tururi, Vinales a ajuns la aproape trei secunde de lider, dar a terminat la doar șase zecimi de Rins. Spre final, ritmul lui Vinales era perfect comparabil cu al primilor doi, deci, cu un început de cursă mai bun, Vinales s-ar fi putut lupta pentru victorie.

Rossi. După ce a impresionat în antrenamentele libere și în calificări, Rossi a mers mult mai slab în cursă, condiționat de temperatura foarte ridicată a asfaltului, care a afectat foarte mult aderența pneului spate.

Ce s-a întâmplat în primul viraj?

Problema tuturor piloților era că sistemul de control al tracțiunii este făcut pentru a funcționa în treapta a treia în primul viraj, dar, imediat după start, pentru că linia dreaptă este foarte scurtă, acel viraj se lua în treapta a doua. Deci controlul tracțiunii nu a funcționat în acel viraj imediat după start, de unde și derapajul puternic al lui Rins, care a dus la greșeala lui Fabio Quartararo. Și, pentru că nici acesta nu avea TC în acel moment, a căzut.

Tururile rapide în cursă pentru fiecare pilot (în paranteză, turul în care s-a întâmplat):

Marquez 1’59”936 (10); Rins 1’59”941 (10); Vinales 2’00”122 (10); Rossi 2’00”402 (3); Petrucci 2’00”508 (19); Crutchlow 2’00”621 (3); Morbidelli 2’00”641 (3); Miller 2’00”649 (8); A.Espargaro 2’00”808 (11); Nakagami 2’00”971 (6).

 

Confuzia lui Alex Rins.

Spaniolul credea că penultimul tur era ultimul, așa că și-a pregătit atacul la final și reușise, printr-o trecere foarte curajoasă pe la exterior. Dar mai era un tur. Așa că Rins s-a regrupat și a reușit victoria oricum. Rins a mai făcut o greșeală spre finalul cursei, când s-a uitat în spate să vadă cât de aproape e Vinales și aproape a ratat frânarea în ultimul viraj.

Căzăturile lui Dovizioso din vina exclusiv a altora:

Argentina 2016: scos din cursă de Iannone în penultimul viraj, când era pe doi;

Texas 2016: lovit de Pedrosa în turul șapte, când era pe trei;

Argentina 2017: lovit de A.Espargaro în turul 15, când era pe șapte;

Spagna 2018: scos de Lorenzo/Pedrosa în turul 18, când rula pe doi;

Barcellona 2019: lovit de Lorenzo în turul doi, când era pe doi;

Silverstone 2019: scos de motocicleta lui Quartararo în primul viraj.

Johann Zarco va fi penalizat pentru că l-a scos din cursă pe Miguel Oliveira?

Da, va pierde trei poziții în grilă pentru următoarea cursă.

 

Cum este Dovizioso, din punct de vedere fizic?

Nu are nimic rupt, se pare că va putea să participe inclusiv la testul de la Misano de săptămâna aceasta, joi și vineri. S-a lovit destul de tare și a fost dus la spital din precauție, pentru că ar fi putut avea ceva mai grav.

Cum e Jorge Lorenzo?

Suferă încă foarte mult în urma accidentărilor, s-a întors mai mult pentru a amuți vocile care îl dădeau ori pensionat, ori dezertor. În antrenamentele libere era la trei secunde pe tur de lideri, a tras tare în cursă și a mers peste așteptări (inclusiv ale sale), terminând în puncte, la aproape un minut de Rins, pe locul 14. Pe lângă că îl doare spatele după accidentare, nu este în formă pentru că nu a putut să se antreneze cum trebuie. Speră că va fi mult mai bine la Misano, dar spune că mai are mult până să ajungă la nivelul optim.

 

Cele mai sugestive declarații de după cursă:

Maverick Vinales: „Am mers mai bine decât îmi permitea motocicleta.”

Marc Marquez: „Supărat că am pierdut de două ori consecutiv în ultimul tur? Nu, mai degrabă bucuros că am un avantaj de 78 de puncte în campionat…”

Alex Rins: „Când l-am depășit la finalul penultimului tur, eram convins că am câștigat și că se terminase cursa, dar când am văzut că Marquez încă trage tare mi-am dat seama că nu era deloc așa.”

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account