Primul contact cu pista americana este deja entuziasmant: circuitul este spectaculos si in acelasi timp dificil, iar evenimentele neprevazute au condimentat primul GP pe pista de la Austin inainte sa inceapa primele antrenamente libere.
Circuitul de la Austin a costat 400 de milioane de dolari si este spectaculos, modern si in anumite privinte chiar unic. Turnul care domina intreaga zona a pistei se vede de la kilometri distanta si in acesta se pot urca in ziua cursei persoanele care platesc 25 de dolari in plus fata de cei 89 necesari pentru accesul la pista timp de trei zile sau 49 doar pentru duminica cursei.
„Este unul dintre cele mai dificile circuite pe care le-am vazut vreodata, cu multe trase si puncte greu de interpretat la o prima vedere,” comenteaza Jorge Lorenzo, care a testat aici cu o luna in urma, alaturi de Dani Pedrosa, Marc Marquez, Valentino Rossi si Stefan Bradl. „Nu ne-a fost deloc usor,” explica castigatorul din Qatar, „pentru ca era frig si nu reuseam sa aducem penurile la termperatura de lucru. In plus, avem cate o singura motocicleta pentru fiecare pilot. De data aceasta, lucrurile vor sta altfel. Desi, e clar ca Honda e cel mai bine adaptata pe acest circuit.”
Astfel, presiunea cea mai mare este pe umerii lui Marquez, Pedrosa fiind intr-un con de umbra in acest moment. „Stiu ca asteptarile tuturor sunt foarte mari, dar eu nu ma gandesc la asta. In Qatar lucrurile au mers mai bine decat ne asteptam, aici am mers bine in teste, dar incepand de azi lucrurile vor fi complet diferite. Va trebui sa fim pregatiti sa adaptam motociclete la conditiile meteorologice diferite fata de cele de acum o luna,” explica Marquez, in timp ce Pedrosa se arata linistit, in ciuda debutului de sezon nu tocmai favorabil. „Sincer vorbind,” explica Dani, „sunt linistit. In Qatar nu ne-a mers tocmai bine, in mod clar mai rau decat de asteptam, dar doar pentru ca nu aveam aderenta pe spate. Eu am pilotat la 100% si nu am nimic sa-mi reprosez. A fost o problema de setare si sunt convins ca lucrurile vor sta altfel aici.”
In boxele echipei Honda lumea e relaxata, in timp ce oamenii de la Yamaha au avut de furca cu o serie de evenimente neprevazute, care le-au dat tehnicienilor de munca: pe timpul noptii, bateria unuia dintre demaroarele motocicletelor echipei Tech 3 a facut scurtcircuit si boxa a luat foc. Sistemele de protectie antiincendiu au intrat imediat in functiune si boxele Tech 3, cele ale echipei oficiale Yamaha, LCR Honda si ART a lui Karel Abraham au fost inundate, cu avarii ireparabile pentru computere si alte piese electronice.
„Daca s-ar fi intamplat asta la oricare alt circuit,” explica Lin Jarvis, directorul Yamaha Racing, „probabil ca am fi pierdut sase motociclete! Aici, din fericire, sistemele de siguranta sunt excelente si nicio piesa mecanica nu a suferit avarii. Altfel stau lucrurile cu computerele si piesele electrice, dar nu este nimic iremediabil: participarea la acest GP nu este pusa in pericol.”
Nici participarea lui Rossi nu mai este o problema, acesta avand parte de o calatorie nu tocmai lejera spre Austin, ca multi altii din paddock, ca urmare directa a atentatului de luni de la Boston. Valentino a ajuns cu intarziere la Chicago, a pierdut legatura spre Austin si a ajuns in Dallas abia miercuri noaptea, ajungand la Austin (un drum de circa 400 km) de-abia joi dimineata, cu masina. Din aceasta cauza, campionul italian nu a participat la conferinta de presa, preferand sa ramana la hotel sa se odihneasca.