A doua etapă a Raliului Dakar a marcat o schimbare majoră de peisaj, pe măsură ce concurenții se îndepărtau de Bisha, punctul de start, înspre vest, la Wadi Ad Dawasir. Pistele pietroase au dispărut, fiind înlocuite de platouri nisipoase, apoi de dune. Experții în arta navigatului rapid peste dunele măturate de vânturile puternice din ultimele zile au avut câștig de cauză.
De obicei, în a doua zi a Raliului Dakar, piloții încearcă să-și păstreze o marjă de siguranță și nu merg la maximum, căci cursa e lungă. Dar o astfel de abordare nu este deloc parte din ADN-ul unui pilot precum Joan Barreda, care a fost de multe ori extrem de rapid în prima săptămână a raliului, doar pentru a dispărea din clasament în a doua jumătate, plătind prețul pentru riscurile excesive asumate.
Barreda a pornit în speciala de 457 km în poziția a 20-a, dar spaniolul de la Honda i-a depășit pe toți riderii din fața sa, căci piloții care au deschis traseul au plătit pentru ezitările lor în porțiunile cu dune. Toby Price și Kevin Benavides, cei mai rapizi în speciala de ieri, au pierdut o jumătate de oră fiecare, iar Mathias Walkner a pierdut două ore și jumătate. Walkner era al treilea în speciala de ieri și avea de gând să țină ritmul cu Toby Price pe speciala spre Wadi Ad-Dawasir. Dar a avut probleme cu ambreiajul după ce a rămas blocat într-o dună, în jurul kilometrului 46 al specialei. Fiind obligat să oprească și să-și repare motocicleta, Walkner a pierdut peste două ore, dar a reușit să ajungă la linia de finiș și, deși va încerca să recupereze din dezavantaj pe cât posibil de-a lungul următoarelor zile, șansele sale la victorie în ediția 2021 a Raliului Dakar tind spre zero. Echipa KTM nu are niciun reprezentant în top 10 la general în acest moment, cel mai bine clasat fiind Sam Sunderland, pe locul 12, la aproape 13 minute de noul lider al clasamentului general, Joan Barreda.
Spaniolul de la Honda a câștigat cea de-a 25-a etapă de Dakar din carieră, egalându-l pe Marc Coma la numărul de etape câștigate. De la prima sa victorie de etapă, din 2012, cel poreclit „Bang-Bang” a impresionat cu viteza sa pe toate tipurile de teren și astăzi l-a depășit pe Hubert Auriol la numărul de etape câștigate. Dar pilotul de uzină Honda nu a reușit niciodată să fie constant și nu a terminat niciodată raliul mai sus de locul 5. Profilul său este similar cu al conaționalului său Jordi Arcarons, care a câștigat 27 de etape fără să fi câștigat vreodată raliul, dar Barreda încă nu și-a spus ultimul cuvânt.
A impresionat și Ross Branch, riderul din Botswana cunoscut ca „The Kalahari Ferrari”, care a mers excelent pe Yamaha sa de uzină, ajungând pe locul 3 la general. Și Pablo Quintanilla a atacat astăzi, recuperând excelent și ajungând pe patru la general, pe a sa Husqvarna de uzină.
Astăzi a fost și ziua lui Adrien van Beveren, francezul de la Yamaha împlinind 30 de ani. Adrien avea să declare că a pornit cu gândul de a câștiga etapa de ziua lui, dar a reușit să termine pe un mai mult decât onorabil loc 6 pe o suprafață cu care este foarte familiarizat – nisipul.
Mani Gyenes a mers bine și astăzi, păstrând un ritm destul de constant, dar a avut ceva dificultăți pe dunele cu nisip moale. Românul de la Autonet Motorcycle Team a terminat speciala cu al 35-lea timp, fiind al treilea clasat la Original by Motul, clasa fără asistență tehnică. Dar adversarii de la Original by Motul care au terminat în fața lui, Gelazninkas și Gerini, au recuperat foarte puțin timp față de Mani, așa că sătmăreanul este încă la conducerea clasei la general, fiind în același timp al 32-lea clasat la categoria Moto.