Conform oficialilor mărcii bavareze, gama Heritage se va opri la cinci declinări ale deja popularului R nineT. În ciuda multor speculații cu privire la un potențial bobber declinat din conceptul R5 Hommage prezentat la Villa d’Este, BMW Motorrad pune punct în gama Heritage, considerând că a omagiat suficiente momente glorioase din istoria de peste 90 de ani a companiei.
Nici nu s-a confirmat bine acest zvon, că deja specialiștii din industrie au venit cu două ipoteze care au cauzat această mișcare: plecarea lui Ola Stenegard la Indian a generat o criză importantă în sectorul Heritage pentru BMW Motorrad sau reversul medaliei, Stenegard a plecat pentru că decizia era deja luată, iar BMW are deja planurile bine făcute pentru viitorul pe termen scurt și mediu.
Dintre ipotezele de mai sus, cea de-a doua este cu mult mai plauzibilă, întrucât imaginile spion deja au suprins motoare boxer de generație nouă, cu VVT. În plus, în urmă cu ceva vreme, pe când constructorii erau presați să facă o tranziție abruptă de la normele Euro3 la cele Euro4, inginerii nemți au mărturisit că boxerul răcit cu aer de pe R nineT va respecta cu siguranță normele Euro4 și, cel mai probabil, vor fi soluții tehnice și pentru Euro5 fără a dilua caracterul brut al motorului.
În plus, faptul că BMW Motorrad a confirmat că gama Heritage nu se va mai extinde nu înseamnă că modelele din acest segment aparte nu vor continua să cunoască noi forme în uzina din Berlin pentru mulți ani de acum încolo.