Harley-Davidson a anunțat oficial modelele CVO Street Glide și CVO Road Glide, propulsate de noul motor Milwaukee-Eight VVT 121.
V-Twin-ul de 1997 cmc încorporează o premieră pentru producătorul din Milwaukee, tehnologia VVT – Variable Valve Timing – aducând mai multă putere și mai mult cuplu față de predecesorul său, Milwaukee-Eight, 117: 115 cai putere la 5.020 rpm și un cuplu de 183 Nm.
Sistemul de distribuție variabilă nu este însă singura noutate adusă de noul propulsor. Acesta are chiulasele cu patru supape reproiectate, cu porturi de admisie ovale, iar răcirea este asigurată de un sistem care include noi canale pentru curgerea lichidului, în jurul supapelor de evacuare.
Todată, o pompă electrică trimite lichidul de răcire către chiulasa cilindrului posterior, acolo unde temperatura este mai ridicată, apoi către un radiator amplasat în partea inferioară a cadrului controlat de un termostat. Căldura emanată în special la viteze mici de monstruosul propulsor este direcționată dedesubtul motocicletei, pentru confortul celui aflat la ghidonul, dar și al pasagerului.
Grație upgrade-ului de care s-a bucurat sistemul de răcire, raportul de compresie a fost crescut la 11.4:1 de la 10.2:1. Astfel, cuplul s-a îmbunătățit la turații joase. Tractul de admisie este și el nou, cu un corp de accelerație mai mare și un airbox, cu un volum cu 50% mai mare decât cel plasat pe varianta anterioară a propulsorului.
O altă veste bună pentru fanii Harley, sunetul noului motor este descris ca fiind absolut impresionant și asta grație noii linii de evacuare care include o tobă cu diametru mai mare pentru a se crește debitul dar și tonalităție acustice.
Masele celor două motocicle au fost și ele reduse, cu 14 kilograme pentru modelul CVO Street Glide și cu 15.8 kilograme pentru modelul CVO Road Glide. În ce privește suspensiile Showa, cursa suspensiei spate a fost crescută cu 50%, iar sistemul de frânare cu etrieri Brembo cu patru pistonașe oferă toată performanța și siguranța de care cineva ar avea nevoie.
În premireră, CVO Street Glide și CVO Road Glide oferă moduri de rulare selectabile – Road, Sport și Rain – care includ câte o combinație specifică de livrare a puterii, frână de motor, sistem de frânare antiblocare în viraje C-ABS și setările sistemului de control al tracțiunii în viraje C-TCS. Atât confortul aerodinamic cât și cel termic sunt influențate de carenele complet noi, cu un design „flotant” al parbrizului și de paletele reglabile de control al fluxului aerului. Testele în tunelul aerodinamic au relevat o reducere cu 60% a zgomotul resimțit de pilot în cască, comparativ cu modelele echivalente din 2022.
Modelele CVO Street Glide și CVO Road Glide introduc o suită complet nouă de tehnologie de infotainment susținută de noul sistem de operare Skyline. Un ecran tactil color TFT de 12,3 inchi înlocuiește toate instrumentele analogice și majoritatea comutatoarelor. Acest afișaj premium este personalizabil în trei opțiuni de vizualizare distincte și este compatibil cu dispozitivele Apple și Android. Conectivitatea Wi-Fi permite conectarea fără fir la dispozitivul unui motociclist sau motocicliste, iar un receptor Bluetooth pentru căști fără fir este încorporat în sistem. Sistemul audio premium Harley-Davidson, de înaltă performanță, cu patru difuzoare Rockford Fosgate Stage II, este alimentat de un nou amplificator RMS de 500 de wați.
CVO Street Glide și CVO Road Glide vor fi prezentate în Milwaukee, în cadrul festivalului Harley-Davidson Homecoming, 13-16 iulie 2023. Ambele modele vor ajunge la showroom-urile dealerilor autorizați Harley-Davidson la mijlocul lunii iulie.