Un simbol al motocicletelor café racer se pregătește pentru ieșirea din scenă. Nu o face însă oricum.
Prezent în gama Triumph încă din 1964, Thruxton va ieși din producție la finele lui 2024. Dar, britancii își iau adio de la acest model emblematic cu o ediție specială, denumită Thruxton Final Edition.
Această ediție specială pleacă de la modelul Thruxton RS, dar va avea o vopsea aparte, Competition Green, cu dungi aurii pictate manual și semnate de artist, certificat de autenticitate, și el semnat de echipa de design a Thruxton 1200 și CEO-ul Triumph, Nick Bloor, plus o emblemă specială pentru motor, cu inscripția „Final Edition”.
Triumph Thruxton RS are un propulsor cu doi cilindri paraleli, care produce 103 cai putere și 112 Nm, o furcă inversată Showa de 43 mm tip big piston și amortizoare duble de la Öhlins. Jantele cu 32 de spiție sunt încălțate cu cauciucuri Metzeler Racetec RR. Și frânarea este demnă de o motocicletă sportivă, întrucât de ea se ocupă etrieri monobloc Brembo M50. Chiar dacă look-ul este unul clasic, există moduri de condus, Road, Rain și Sport și lumini LED.
Aruncând o privire retrospectivă, Triumph folosea numele Thruxton pentru prima data în 1964, pentru Thruxton Bonneville, un model dezvoltat în scopuri de omologare pentru ca britanicii să poată alerga în cursele de anduranță. De menționat că acesta atingea peste 230 km/h, iar viteza medie obținută la Isle of Man TT depășea 100 de mile pe oră.

„The Original” – Triumph Thruxton Bonneville , foto Bonhams
Apoi, în cadrul procesului de reconstrucție al companiei, Triumph a lansat Thruxton 900 în 2004, propulsat de un bicilindru răcit cu aer, care până în 2008 era alimentat pe carburație.

Triumph Thruxton 900
În 2016 a urmat propulsorul de 1200 cmc, cu ordine de aprindere la 270 de grade, care era cu 42% mai puternic, în condițiile în care motocicleta era chiar mai ușoară cu 2 kilograme,decât modelul precedent. Vorbim despre 203 kilograme. Totodată, apar componentele performante și electronica de astăzi.