Laia Sanz este un personaj deja legendar, desi n-a implinit inca 30 de ani. De 12 ori campioana mondiala la trial feminin, tripla campioana mondiala la enduro si autoarea unui incredibil loc 9 la categoria moto in Raliul Dakar in 2015. Catalana a socat o lume intreaga, semnand cu austriecii de la KTM pentru doi ani, dupa ce si-a petrecut aproape intreaga cariera pe motociclete Honda.
Hotarat lucru: „portocaliii” se indreapta spre hegemonie absoluta in domeniul curselor off-road. In ultimii ani, KTM a inceput un fel de mars triumfal in competitii si nu pare sa aiba nicio intentie sa slabeasca ritmul. In campionatele mondiale de enduro si de cros, KTM este de departe cel mai de succes constructor in ultimii ani si austriecii sunt pe cale sa obtina si primul loc succes in dificilul campionat AMA Supercross de peste Ocean, unde producatorii japonezi au facut legea dintotdeauna. In Dakar, ultimele 14 victorii au fost obtinute pe motocicletele din Mattighofen si singurul sport off-road unde KTM nu este in plin avant este trialul, caci austriecii nu produc astfel de motociclete.
Laia Sanz, care si-a faurit practic intreaga cariera pe motociclete Honda si care a obtinut un rasunator loc 9 in Dakarul din 2015 in saua motocicletei japoneze de rally-raid, a fost convinsa de Pit Beirer, mai-marele KTM in departamentul motorsport, sa semneze pentru „portocala mecanica” pentru urmatoarele doua sezoane de competitie, urmand sa alerge in Mondialul de Enduro la categoria feminin si in Raliul Dakar, in echipa de uzina a austriecilor.
Semnand cu cel mai bun pilot feminin existent la ora actuala, cei de la KTM isi asigura astfel suprematia pe inca un segment de motorsport si, cu putina sansa, pot spera la inca o surpriza de proportii din partea Laiei in urmatoarea editie a Raliului Dakar.