Decizia lui Stéphane Peterhansel de a nu partcipa la actuala ediție a Raliului Dakar a stârnit rumoare.
Dar, multiplul campion pe două și pe patru roti se va bucura de acțiune în zilele următoare, întrucât el a decis să retrăiască emoțiile de odinioară ale cursei, participând la Africa Eco-Race!
“Monsieur Dakar” participă la această competiție din 1988 încoace. Excepție fac doar 1994 – atunci când a existat o mică dispută cu organizatorii și 2008, atunci când, în mod suprinzător, competiția a ajuns și în România. Așa cum fanii Dakar știu, din cauza uciderii a patru turiști francezi în Mauritania, ediția 2008 a fost anulată, organizatorii propunând ca înlocuitor Central Europe Rally.
Din postura sa de ambasador Yamaha, Peterhansel va participa la etapele 6 și 7 ale Africa Eco Race. Startul competiției a fost dat deja din Monaco, pe 28 decembrie. După două zile pe feribot, astăzi s-a plecat în prima etapă, Tanger – Tarda. Concurenții vor parcurge aproape 6.000 de kilometri prin Maroc, Mauritania și Senegal, pentru a ajunge la finishul legendary de la Lac Rose, în Dakar, pe 12 ianuarie.
De menționat și că Stéphane Peterhansel are 14 victorii în Dakar, opt la auto și șase victorii la clasa moto, toate cu Yamaha. Performanța nu a fost până acum egalată, nici pe două, nici pe patru roti.
Dincolo de această participare onorifică, cu impact însă în lumea motorsportului, Yamaha se bazează pe bine cunoscuții Alessandro Botturi și Pol Tarrés. Ei concurează pe motociclete Ténéré 700 World Raid GYTR, obiectivul fiind câștigarea clasamentului general, după ce anul trecut s-au clasat pe locurile doi și respectiv trei la general. De notat că anul trecut, Yamaha lansat această motocicletă în schema de culoare cu care Stéphane Peterhansel câștiga raliul în 1993
Totodată, în spiritul deschiderii către pasionații de rally raid, șase rideri s-au alăturat echipei, ca parte a Ténéré Spirit Experience (TSE) la categoria Race, unde au ocazia să concureze alături de Tarrés și Botturi. Alți patru motocicliști vor lua parte la categoria Raid, fără presiunea cursei contra cronometru.