Pole-position-ul în Marele Premiu al Argentinei i-a revenit în premieră lui Aleix Espargaro, pilotând pentru echipa de uzină Aprilia. Asta după o primă zi fără acțiune pe pistă și o zi de sâmbătă complet atipică.
Etapa de MotoGP din Argentina este una cât se poate de neobișnuită. Circuitul de la Termas de Rio Hondo este departe de orice oraș mare, se ajunge foarte greu acolo de oriunde din lume. În plus, pista este folosită foarte rar și de aceea este plină de praf. Mai mult de atât, la revenirea pe circuitul argentinian după trei ani de pauză (forțată de pandemie), o parte a caravanei Motomondialului n-a ajuns la timp, pentru că două avioane de transport au avut probleme tehnice pe drumul lung de la Mandalika la Termas. De aceea nu s-a rulat deloc vineri și antrenamentele și calificările au fost „înghesuite” toate într-o zi de sâmbătă lungă și atipică.
Piloții de la clasa mare au rulat în două sesiuni de antrenamente libere, dintre care a doua lungă de o oră. Au avut privilegiul să ruleze în FP1 în prima parte a după-amiezii, după ce piloții de la Moto3 și Moto2 au curățat destul de mult trasa ideală de praful omniprezent. În condiții deloc normale, piloții Aprilia au strălucit, arătând un ritm bun, promițător pentru cursă. Aleix Espargaro, aflat în al șaselea an alături de producătorul din Noale, a pilotat magistral în antrenamente, apoi a strălucit în calificări, eclipsându-l la final pe Jorge Martin de la Pramac Ducati, un specialist al timpului pe turul sec de pistă.
Fabio Quartararo are și el un ritm de cursă excelent, dar va pleca mai din spate (poziția a șasea), după ce a fost jenat de Jack Miller în turul rapid. De altfel, australianul a și primit o penalizare de trei poziții pe grilă după incident. Singurul alt pilot care poate ține pasul cu Aleix ar fi Pecco Bagnaia, dar italianul a avut o sesiune de calificări de coșmar, nefiind capabil să scoată un timp bun cu pneuri noi. Italianul de la Ducati va pleca din poziția a 13-a a grilei, profitând de penalizarea primită de coechipierul său, care ajunge astfel de pe 11 pe 14.
Luca Marini pleacă pentru prima dată din prima linie a grilei, deși echipa Mooney VR46 a fost dezavantajată de faptul că toate lucrurile lor au ajuns vineri seara și mecanicii au avut la dispoziție doar opt ore (noaptea de vineri spre sâmbătă) pentru a-i pune la punct motocicletele, operațiune care, în mod normal, se desfășoară în două zile.
Completând o zi idilică pentru Aprilia, care a obținut primul pole-position din era modernă (ultima dată s-a întâmplat în 2000, cu motocicleta V2 în doi timpi pilotată de Jeremy McWilliams), Maverick Vinales s-a calificat al cincilea, confirmând că începe să se acomodeze cu motocicleta RS-GP și că aceasta a făcut pași importanți în dezvoltare în ultimul an.
Piloții Honda și Suzuki au arătat și ei un ritm de cursă cel puțin decent, dar începutul de sezon continuă să fie sub așteptări pentru piloții Ducati, mai ales pentru cei care rulează pe prototipul nou, GP22.
În cursă, Aleix Espargaro are șanse mari la victorie, pornind din pole-position și având un ritm de cursă excelent. Dar circuitul este încă destul de murdar și se pot întâmpla multe. Cursa promite să fie cât se poate de palpitantă și va fi difuzată în direct la 21:00, ora României, pe Digi Sport și pe Look Sport 3.
Rezultatele complete ale calificărilor:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. | Dif. loc ant. |
1 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia | 1:37.688 | ||
2 | 89 | Jorge Martin | Ducati | 1:37.839 | 0.151 | 0.151 |
3 | 10 | Luca Marini | Ducati | 1:38.119 | 0.431 | 0.280 |
4 | 44 | Pol Espargaro | Honda | 1:38.165 | 0.477 | 0.046 |
5 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia | 1:38.196 | 0.508 | 0.031 |
6 | 20 | Fabio Quartararo | Yamaha | 1:38.281 | 0.593 | 0.085 |
7 | 42 | Alex Rins | Suzuki | 1:38.455 | 0.767 | 0.174 |
8 | 36 | Joan Mir | Suzuki | 1:38.516 | 0.828 | 0.061 |
9 | 5 | Johann Zarco | Ducati | 1:38.537 | 0.849 | 0.021 |
10 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda | 1:38.576 | 0.888 | 0.039 |
11 | 43 | Jack Miller | Ducati | 1:38.584 | 0.896 | 0.008 |
12 | 33 | Brad Binder | KTM | 1:38.932 | 1.244 | 0.348 |
Rezultate Q1: | ||||||
Q2 | 44 | Pol Espargaro | Honda | 1:38.501 | ||
Q2 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda | 1:38.523 | 0.022 | 0.022 |
13 | 23 | Enea Bastianini | Ducati | 1:38.566 | 0.065 | 0.043 |
14 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati | 1:38.610 | 0.109 | 0.044 |
15 | 21 | Franco Morbidelli | Yamaha | 1:38.805 | 0.304 | 0.195 |
16 | 88 | Miguel Oliveira | KTM | 1:38.871 | 0.370 | 0.066 |
17 | 72 | Marco Bezzecchi | Ducati | 1:38.877 | 0.376 | 0.006 |
18 | 4 | Andrea Dovizioso | Yamaha | 1:38.938 | 0.437 | 0.061 |
19 | 73 | Alex Marquez | Honda | 1:39.095 | 0.594 | 0.157 |
20 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 1:39.126 | 0.625 | 0.031 |
21 | 25 | Raul Fernandez | KTM | 1:39.153 | 0.652 | 0.027 |
22 | 87 | Remy Gardner | KTM | 1:39.159 | 0.658 | 0.006 |
23 | 40 | Darryn Binder | Yamaha | 1:39.380 | 0.879 | 0.221 |
24 | 6 | Stefan Bradl | Honda | 1:39.487 | 0.986 | 0.107 |