Ne putem astepta ca, dupa BMW, si cei de la Mercedes sa intre pe piata maxiscuterelor? Recenta achizitie a unui pachet de 25% din MV Agusta duce la noi posibile scenarii.
Audi, BMW si Mercedes se lupta acerb in segmentul berlinelor premium de cateva decenii incoace. Cu cativa ani in urma, Audi a devenit proprietara Ducati, iar Mercedes a cumparat recent 25% din actiunile MV Agusta si avem motive sa credem ca nemtii vor incerca sa atace concurenta si in segmentul vehiculelor pe doua roti, mai exact al maxiscuterelor.
In acest segment, nici macar producatorul bavarez, care reuseste recorduri de vanzari cu multe dintre modelele sale, nu a reusit sa detroneze consacratul Yamaha TMax. Dar asta nu-i va opri pe cei de la Mercedes, prin divizia sportiva AMG, sa incerce si ei sa ia coroana. Designerul italian Oberdan Bezzi, ale carui creatii pe baza roadsterului BMW R nineT vi le prezentam nu demult, a desenat un maxiscuter elegant si sportiv pentru AMG, denumit XTR-1.
Ramanand in domeniul purelor ipoteze, AMG XTR-1 ar putea fi un viitor model al producatorului german, caci se conformeaza perfect cu ideea generala a masinilor produse la Affalterbach – un amestec interesant de eleganta si sportivitate.
O linie eleganta, evacuare si bascula la nivelul unei motociclete sport si un monoamortizor spate cu gaz sunt cateva dintre caracteristicile vehiculului desenat de Bezzi pentru AMG, care ar putea fi echipat cu un motor bicilindric cu opt supape de 750 cmc, acesta putandu-se apropia, din punctul de vedere al performantelor, de referinta absoluta a categoriei, Aprilia SRV 850.
Cum s-a intamplat recent si cu tourerele de cilindree mare si cu supersportivele, impresia este ca si in domeniul maxiscuterelor stacheta urmeaza sa se ridice considerabil, iar intrarea in arena a unui producator cu staif precum Mercedes-Benz ar putea contribui la acest lucru.