Aspect, performanțe, electronică, șasiu: Yamaha a rafinat R7, supersportiva atinge maturitatea completă!

R7, supersportiva de categorie mijlocie lansată acum patru ani, a ajuns la maturitatea completă prin modelul pregătit de Yamaha pentru 2026.

Motocicleta primește o unitate de măsurare inerțială dezvoltată pentru R1, care permite integrarea unei suite complete de sisteme electronice de asistență pentru pilot, inclusiv modurile de pilotare YRC.

Acestea includ trei moduri de livrare a puterii, care ajustează răspunsul accelerației și caracteristicile motorului, de la sportiv la temperat. Sistemul de control al tracțiunii (TCS) în trei etape monitorizează diferența de viteză dintre roțile față și spate și ajustează livrarea puterii pentru a menține tracțiunea roții spate atunci când este nevoie.

Controlul alunecării (SCS), disponibil în trei niveluri, detectează orice alunecare a roții spate și ajustează performanța motorului pentru a ajuta la menținerea controlului. În același timp, sistemul de control al ridicării roții din față (LIF) monitorizează ridicarea acesteia în timpul accelerării și reglează motorul pentru a controla roțile.

Dacă R7 începe să alunece în timpul frânării la viraj, sistemul de control al frânei (BC) ajustează presiunea frânei pentru a compensa. Totodată, sistemul sofisticat de gestionare a frânei de motor (EBM) poate fi reglat pe două niveluri, pentru a mări sau diminua frâna de motor la închiderea accelerației sau la retrogradare, oferind un control optim pe pistă. Pentru a preveni blocarea roții spate cauzată de frâna de motor excesivă, sistemul de control al alunecării spate (Back Slip Regular – BSR) ajustează cuplul motorului, modificând comportamentul motocicletei și oferind pilotului mai multă încredere, chiar și pe suprafețe cu aderență redusă.

Pentru starturi optime în cursă, modelul dispune de sistemul de control al demarării (LC) la accelerarea de pe loc. În plus, pentru pilotarea pe pistă, sistemul ABS spate poate fi dezactivat, oferind un răspuns mai direct la comenzile de frânare.

Suita de asistență electronică este concepută pentru a oferi fiecărui pilot un nivel optim de suport, adaptat abilităților sale: setări mai ridicate pentru piloții mai puțin experimentați, suport redus pentru cei cu experiență și posibilitatea dezactivării complete a sistemelor pentru cei care merg pe pistă la nivel avansat.

Toate acestea sunt posibile prin dotarea R7 cu inovatorul sistem Yamaha de control electronic al accelerației (Yamaha Chip Controlled Throttle – Y-CCT), care preia intrările de accelerație ale pilotului și calculează instant nivelul optim de deschidere a accelerației, adaptându-se perfect stilului de condus.

Aceasta asigură o livrare mai lină a cuplului pe întreaga gamă de turații și conferă o senzație mai fluidă emblematicului motor CP2 de 689.

Pentru o schimbare mai lină, cursivă și sportivă a vitezelor, numărul de dinți al angrenajelor de tip masculin și feminin a fost crescut de la cinci la șase pentru treptele unu până la trei. Unghiul roților dințate de cuplare a fost ajustat pentru treptele patru până la șase, reducând impactul asupra comportamentului motocicletei la deschiderea și închiderea accelerației și asigurând schimbări mai fine ale vitezelor.

Experiența schimbării vitezelor este îmbunătățită de Quick Shift System (QSS) de generația a treia de la Yamaha, care permite schimbarea treptelor fără ambreiaj, atât în sus, cât și în jos, cu două setări diferite. Setarea 1 permite schimbarea în sus fără ambreiaj în timpul accelerației și în jos fără ambreiaj la decelerare, în timp ce Setarea 2 permite schimbarea în jos la accelerație și în sus la decelerare, adaptându-se astfel unei varietăți de scenarii, pe șosea sau pe pistă.

Șasiu mai rigid și mai agil

Aproape fiecare element al cadrului R7 a fost modificat și optimizat, inclusiv configurația conductei, diametrul, grosimea și ranforsarea. Rezultatul este că rigiditatea torsională, longitudinală și laterală a fost îmbunătățită, menținând în același timp aceeași greutate cu cea a cadrului anterior.

Pentru o rigiditate sporită, bara centrală utilizează plăci de oțel cu capace din plastic, oferind o stabilitate excelentă în mers, în timp ce răspunsul la intrările de direcție și feedbackul de la anvelope au fost optimizate. De asemenea, brațul oscilant a fost reproiectat pentru a oferi un feedback mai clar de la drum.

Noul jug triplu are un design revizuit, cu piese mai subțiri decât versiunea anterioară, optimizând senzația și precizia, și fiind acum mai apropiată de clemele triple utilizate pe modelele de top R1 și R9.

Ca parte a modificărilor șasiului, furca față inversată de 41 mm a modelului R7 este echipată acum cu biele din aluminiu, reducând greutatea cu 350 g și oferind o manevrare mai ușoară și mai agilă. Furca față este, de asemenea, complet reglabilă pentru preîncărcare, amortizare la compresie și revenire, permițând ajustări precise în funcție de preferințele pilotului și de diferite scenarii de condus.

Pentru prima dată, R7 va adopta roțile SpinForged de la Yamaha, nu numai că reduc semnificativ greutatea, ci și inerția la roți, permițând o manevrare mai ușoară și mai agilă. Roțile SpinForged sunt dotate cu anvelope Battlax Hypersport S23 de la Bridgestone, oferind un nivel de aderență mai ridicat.

Îmbunătățirile șasiului asigură o manevrare mai rafinată și mai dinamică a lui R7, cu rotire mai precisă, feedback mai clar de la pneuri și o senzație generală mai stabilă, cu mai puțin ruliu și amortizare fluidă.

Poziție de pilotare revizuită

Poziția de pilotare a modelului R7 a fost optimizată pentru confort și libertate de mișcare, cu ghidon repoziționat și rezervor reproiectat pentru o manevrare mai ușoară pe motocicletă. Astfel, piloții pot transfera mai eficient greutatea corporală în viraje și la schimbarea direcției. Coborârea șeii cu 5 mm creează o poziție a șasiului mai accesibilă și aliniază motocicletă cu ergonomia oferită de R1 și R9, îmbunătățind în același timp conexiunea om-mașin. R7 este echipată acum cu scărițe inspirată de R1, facilitând aplicarea greutății pe aceasta și sporind stabilitatea corpului inferior în viraje.

 

Afișaj TFT de 5″, conectivitate și comenzi intuitive

Afișajul color TFT de 5 inch conferă un aspect premium și oferă patru teme selectabile pentru personalizare. Pe lângă cele patru teme orientate spre șosea, modul pistă afișează doar informațiile esențiale, punând accent pe cronometrul de tur, pentru o experiență de bord autentică, în stil de curse.

Un nou set de comenzi integrate pe ghidon îi permite pilotului să controleze o gamă largă de funcții ale R7, inclusiv conectivitatea cu smartphone-ul, navigația, modurile de pilotare și accesul rapid la meniurile suplimentare. Pentru o experiență de pilotare mai intuitivă și confortabilă, semnalizatoarele se dezactivează automat și includ acum o funcție de trei flash-uri pentru semnalizări scurte și rapide.O nouă funcție de semnal de oprire de urgență (ESS) reacționează la frânarea bruscă prin activarea luminilor de avarie pentru a-i avertiza pe participanții la trafic aflați în spatele vehiculului că acesta oprește brusc într-o situație de urgență.

 

Regulator de viteză și limitator de viteză

Pentru confort sporit, în special timpul pilotării pe distanțe mai lungi, R7 este prevăzut cu un sistem de regulator de viteză, care poate fi activat la deplasarea la viteze de minimum 40 km/h, de la treapta a treia în sus. După setarea vitezei de croazieră, aceasta poate fi mărită sau micșorată în trepte de 1 km/h, printr-o singură apăsare a comutatorului, sau continuu, prin menținerea apăsată a comutatorului. Sistemul de control al vitezei de croazieră se dezactivează automat atunci când pilotul apasă butonul de anulare sau utilizează frâna, ambreiajul ori accelerația. De asemenea, poate fi setată o limită de viteză pentru motocicletă, controlând randamentul motorului pentru a se asigura că motocicleta nu depășește viteza selectată.

Notificări pe smartphone și transfer de date

Afișajul modelului R7 poate fi conectat la un smartphone prin aplicația MyRide de la Yamaha, prin unitatea de control al comunicațiilor (CCU) integrată pe motocicletă. Conectivitatea completă vă permite să afișați pe bord apeluri telefonice, mesaje text, actualizări meteo și multe altele, iar pentru navigație, aplicația Garmin StreetCross oferă un sistem complet, ușor de utilizat.

Aplicația MyRide poate fi utilizată și pentru modificarea setărilor YRC, permițând crearea de noi moduri YRC chiar și la distanță de motocicletă. În aplicație pot fi salvate până la 40 de variații de setare a modului, pentru a se potrivi anumitor condiții de drum sau de pistă, apoi pot fi încărcate în motocicletă când aceasta este în raza de acțiune.

 

Aplicația Y-TRAC Rev – special dezvoltată pentru raceri

Lansată cu R9 2025, noua aplicație Y-TRAC Rev oferă piloților experiența unui pilot de curse profesionist, cu urmărire dedicată a datelor și posibilitatea ca echipajul de la boxe să comunice cu pilotul. Piloții pot înregistra timpii de tur și pe sectoare cu aplicația Y-TRAC Rev, precum și datele motocicletei, inclusiv unghiul de înclinare, turația motorului, treapta de viteză, viteza, poziția accelerației și nivelul de asistență al sistemelor electronice, precum controlul tracțiunii. Pilotul poate analiza aceste date sau le poate compara cu ale altor piloți, pentru a-și îmbunătăți timpii și a optimiza setările motocicletei, exact ca în MotoGP.

Y-TRAC Rev utilizează date de localizare GPS de pe smartphone-ul pilotului. În plus, pentru cei care preferă un GPS extern, Y-TRAC Rev este compatibil și cu Garmin GLO2. Y-TRAC Rev oferă și opțiunea «Virtual Pit Board», prin care echipa de boxe poate trimite mesaje direct pe bordul pilotului, în timp ce acesta se află pe pistă. Proprietarii de R7 pot utiliza Y-TRAC Rev gratuit, dar au nevoie de un abonament premium pentru a debloca jurnale de pilotare nelimitate.

Design și aerodinamică de ultimă generație pentru seria R

Estetica a fost întotdeauna de cea mai mare importanță pentru ADN-ul seriei R, fiecare model R având influențe cheie în design ale motocicletei YZR-M1 MotoGP. Noul R7 păstrează elementele distinctive, precum canalul în formă de „M”, dar primește și un design proaspăt și elegant, aliniat cu estetica întregii serii R.

Au fost depuse eforturi speciale pentru reducerea zonei frontale, făcând lățimea carenării mai subțire și mai lină, pentru a asigura niveluri mai ridicate de performanță aerodinamică. R7 păstrează farul central singular, integrat în emblematicul „M”, menținând o parte frontală compactă și ușoară, în timp ce lentila nouă a farului oferă o eficiență aerodinamică sporită. Forma revizuită a spoilerului de sub far îmbunătățește fluxul de aer și permite direcționarea unui volum mai mare de aer către radiator. Luminile indicatoare sunt integrate acum în oglinzile retrovizoare, combinate cu iluminarea minimalizată, ceea ce accentuează aspectul discret al motocicletei.

Evoluția categoriei Supersport s-a reflectat și pe scena curselor: R7 s-a dovedit performantă atât pe pistă, cât și pe șosea, fiind folosită în programele populare ale Cupei R7 din întreaga Europă. Totodată, R7 a fost singura motocicletă aleasă pentru Campionatul Mondial de Curse pe Circuit destinat femeilor, lansat în 2024. Importanța acestei clase Supersport de categorie medie va crește și mai mult în 2026, odată cu debutul noului Campionat Mondial FIM de motociclete sport, unde R7 va fi eligibilă pentru competiție.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account