BMW a prezentat noile K 1600 GT, K 1600 GTL, K 1600 B și K 1600 Grand America. Ultramoderne!

Mândria celor de la BMW, motoarele cu șase cilindri în linie sunt de ani buni o sursă de fascinație. Chiar dacă se adresează unei nișe reduse de piață, au existat suficiente temeri atunci când ele au “ratat” update-ul la standardele Euro 5, în urmă cu un an.

Pentru 2022, BMW a pregătit însă un set complet de upgrade-uri pentru K1600GT, K1600 GTL, K1600 B și K 1600 Grand America. Certificat Euro 5, propulsorul de 1649 cmc a primit doi noi sezori Lambda în evacuare, în spatele convertorului catalitic și o pereche de senzori de detonație. Sistemele electronice de control au fost revizuite, pentru a procesa volumul mai crescut de informație, iar rezultatul este o livrare a puterii maxime la o turație mai joasă cu 1.000 rpm decât la modelele precedente. Adică, la 6750 rpm, semnficativ mai jos decât zona la care începe arcul roșu al turometrului, 8500 rpm. Cât despre putere, este vorba tot despre 160 de cai, deveniți însă mai accesibili. Cuplul maxim a crescut de la 174 Nm la 180 Nm, obținuți, tot la 5250 rpm.

De la stânga la dreapta: K 1600 B, K 1600 GT, K 1600 Grand America și K 1600 GTL

Chiar dacă nu s-au realizat modificări la nivelul cadrului și al suspensiilor, reglajul electronic al acestora a fost îmbunătățit. Astfel, BMW Motorrad Dynamic ESA “Next Generation”  – unde ESA înseamnă Electronic Suspension Adjustment – reglează în mod automat amortizarea în funcție de condițiile de drum și de manevrele realizate de pilot. Totodată, motocicleta va „simți” și cât de încărcată este, ajustând în mod corespunzător setările la acest capitol, grație sistemului „Next Generation”.

Farurile LED au fost restilizate, existând nouă LED-uri pentru faza scurtă și patru LED-uri pentru faza lungă, iar luminile tip cornering și-au crescut raza de acțiune de la înclinări de 24 de grade la 35 de grade. Totodată, în cazul accelerărilor și frânărilor, farul va pivota în mod corespunzător cu până la două grade față de linia orizontului.

Merită să intrăm puțin în detalii aici, întrucât discutăm despre o familie de motociclete create să ofere un confort suprem riderului. Funcția „welcome” pornește automat farurile atunci când se pune contactul, funcția „goodbye” face același lucru când se taie contactul, iar funcția „follow me home” permite ca la atingerea butonului de activare a fazei lungi farurile să lumineze pentru câteva secunde, ajutându-te să te descurci într-un garaj subteran întunecat. Se poate opta chiar și pentru un sistem de spoturi încastrate în podea, care va permite operarea foarte precisă a cricului în aceleași condiții.

Dacă modelele anterioare K1600 aveau ceasuri analogice cu un mic ecran situate deasupra lor, actualele motociclete se bucură de un bord TFT de 10.25 inch, full-HD similar, cu cel introdus pe noile modele R1250. Opțiunea split-screen permite vizualizarea simultană a navigației, cât și a altor display-uri.

Nu sunt de ignorat nici sistemul audio 2.0 standard pentru K 1600 GTL și Grand America, optional pentru K 1600 GT și K 1600 B. Sau schema de culoare „Option 719 Midnigh”t pentru K 1600 B și K 1600 Grand America cu tema „Galaxy” aplicată prin hidro transfer.

Iată și un vechi articol din vremurile în care K 1600 B era încă în lucru: https://motobikes.ro/stiri/au-aparut-poze-spion-cu-bmw-k-1600-bagger

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account