Sistemul de camere video instalate pe oglinzile K1600B și ilustrat într-un patent BMW Motorrad deschide calea pentru variate rafinamente tehnologice.
Percepția adâncimii, caracteristica oferită de perechea de camere video, permite instalarea unui sistem LED tip matrice, o modalitate nouă de a transmite informații sistemelor de cruise control adaptiv – inițial bazate pe senzori radar sau chiar recunoașterea semnelor de circulație , a luminilor semafoarelor sau aprinderea luminilor de stop ale vehiculelor din față.
Ce sunt sistemele Led tip matrice? Ele sunt deja prezente pe unele automobile premium, combinând camerele video, o matrice de LED-uri controlate de tehnologie optică de înaltă precizie, permițând o estompare selectivă a luminilor de drum. Astfel, șoferul mașinii din sens opus nu este orbit nici chiar atunci când faza lungă se păstrează, pentru a lumina partea dreaptă a drumului.
Desigur, ținând cont că motocicleta se înclină pe viraje, capacitea de procesare a unui astfel de sistem trebuie să fie mai mare. Tocmai aici ajută capacitatea de construire a unui mediu 3D oferită de două sau mai multe camere.
În prezent, Kawasaki H2 SX se folosește de o cameră video pentru sistemul Auto High Beam, care selectează automat faza lungă sau scurtă.
Se așteapta ca și sistemul de camere video dezvoltat de BMW să se regăsească pe modele precum K1600 și viitorul R1300GS. Faptul că acesta poate fi instalat pe oglinzi este foarte la îndemână, eliminând nevoia de a modifica elementele de caroserie.