A început prin a fi folosită pe avioanele militare, apoi în aviația civilă, a urmat industria auto, iar acum cineva s-a gândit să o utilizeze și în industria moto.
Ne referim la tehnologia Head-up Display (HUD) sau afisajul unui set de date pe un ecran transparent, fără să fie necesar ca utilizatorul să își schimbe direcția uzuală a privirii. Cu siguranță, mulți s-au întrebat cum ar fi dacă acest ecran transparent ar fi viziorul unei căști, iar elvețienii de la la Aegis Rider AG au trecut la fapte, alături de Universitatea Tehnico-Științifică din Zurich.
Mai exact, compania este la a treia generație a unui prototip de cască moto care combină realitatea augmentată, procesarea hărților digitale și algoritmi de învățare automată pentru a asista pilotul într-o varietate de scenarii. Sistemul celor de la Aegis integrează camere video montate pe motocicletă, senzori care monitorizează viteza și unghiul de înclinare, date GPS și o unitate centrală de procesare. Rezultatul este o cască moto care poate avertiza în timp real asupra pericolelor, imediat ce acestea apar în parcursul motociclistului/motociclistei. Aegis Rider poate prezenta indicațiile de navigație suprapuse pe ceea ce vede utilizatorul și chiar să îi dea lecții de pilotaj sugerând viteze și trase pentru viraje!
Fondatorul Aegist Rider, Simon Hecker, spune că și el este motociclist și că dorește să reducă prăpastia existentă între sistemele de siguranță ale automobilelor moderne și cele prezente pe motociclete. Elvețianul are o teză de doctorat în domeniul sistemelor de conducere autonome și spune că are nevoie doar de coordonatele GPS ale unui loc, pentru a randa un obiect 3D, pe care să îl vezi în cască, atunci când treci pe acolo. Iar asta poate fi foarte util în cazul unei pete de ulei de exemplu, care va putea fi semnalată de alți utilizatori ai sistemului, pentru a fi vizualizată din timp de către cei care trec pe acolo.
Mai mult, sistemul monitorizează poziția căștii în raport cu motocicleta, așa că avertizarea va fi proiectată exact în locul în care trebuie!
În viitor, spune Simon Hecker, casca va putea funcționa autonom, folosindu-se de sistemele electronice care au început să fie din ce în ce mai obișnuite pe motocicletele de ultimă generație, radar, unitate de măsură inerțială, GPS etc, elevețianul dând ca exemplu noul BMW R1250RT. El spune că se așteaptă ca în următorii trei ani motocicletele să fie dotate și cu camere video.
Scopul său este să producă o cască wireless, identică unei căști obișnuite, în prezent, prototipul având două cabluri. Aceasta față de patru, atât cât avea prima versiune. Potențialul căștii este aproape nelimitat, fiind posibil ca în viitor, producătorii de motociclete să o livreze cu o cască dezvoltată special pentru un model sau o gamă de modele.
Potrivit lui Simon Hecker, odată cu dezvoltarea accelerată a tehnologiei 5G, nici nu va mai fi nevoie ca electronica motocicletei să ofere puterea de procesare necesară funcționării sistemului. Computerul va fi practic în cloud, existând o comunicare constantă între casca AR și acesta!
Primele căști Aergis Rider vor fi lansate în vara lui 2022, compania căutând în prezent rideri pentru realizarea de teste, din păcate, doar în Austria, Elveția și Germania.