Mol
Mol
Mol

CBR1000RR-R SP 30th Anniversary, onor pentru cel dintâi FireBlade. Modificări importante pentru nava amiral Honda

Deși au trecut de abia doi ani de când Honda a prezentat un Fireblade complet nou – iar asta se întâmpla după o așteptare de mai bine de un deceniu – iată că pentru 2022, japonezii  i-au pregătit o serie de modificări. Iar acestea nu sunt doar de suprafață!

Upgrade-urile sunt menite să facă motocicleta mai performantă atât pe stradă cât și pe circuit, chiar dacă de lipsa performanțelor nimeni nu s-a putut plânge până în prezent.  Sau poate chiar asta era problema? Pe hârtie, potențialul motocicletei era enorm, dar în viața reală, unii piloți s-au plâns de faptul că nu îl puteau exploata la maximum.

Un alt motiv pentru care Honda a „ascuțit” cât a putut mai bine Fireblade-ul  poate fi și faptul că în 2022 se împlinesc trei decenii de când CBR900RR FireBlade a intrat în producție. CBR1000RR-R Fireblade SP va fi oferit și într-o ediție limitată aniversară, care va face să bată mai tare inimile fanilor acestui model.

 

Una peste alta, Honda s-a concentrat să șlefuiască uzabilitatea generală a acestei motociclete, cu un accent pe comportamentul în timpul accelerării și abordării virajelor la viteze medii. Puterea maximă a scăzut (!) de la 214, 6 cai la 213.8 cai putere, iar cuplul de la 112,9 Nm la 111.9 Nm, aceste modificări infinitezimale cu efecte majore pentru pilot necesitând însă o grămadă de muncă.

Airbox-ul și conductele de admisie a aerului sunt noi, cele din mijloc fiind scurtate cu 15 mm, și tăiate diagonal. Porturile de admisie au fost îngustate, pentru a se crește viteza fluxului de aer, rezultând o creștere a compresiei de la 13.2:1 la 13.4:1. Evacuarea 4:2:1 a primit o nouă secțiune de mijloc pentru a optimiza curgea gazelor către și prin catalizator și acesta fiind nou.

Pentru că Fireblade ajungea la viteza de 208 km/h în treapta doi a cutiei de viteză, pinionul spate are acum 43 de dinți în loc de 40, ceea ce a necesitat un nou lanț, mai lung, așa că ampatamentul a fost crescut cu 5 mm, de la 1455 la 1460 mm. Sistemul de accelerație ride by wire a fost revizuit, pentru a se diminua efortul pilotului și pentru că acesta să simtă o și mai mare viteză de reacție din partea manetei de gaz. Sistemul Honda Selectable Torque Control (HSTC) a fost și el upgradat, pe baza datelor colectate de la piloții HRC, pentru a lucra mai “intuitiv”. Practic, acest sistem detectează pierderea tracțiunii pentru roata spate și reduce cuplul, pentru a permite cauciucului să își regăsească aderența.

CBR1000RR-R Fireblade SP se bucură de suspensii electronice Öhlins, etriere Brembo Stylema și quickshifter standard, iar cireașa de pe tort vine, desigur pentru Fireblade SP 30th Anniversary Limited Edition. Hiroaki Tsukui, cel care în urmă cu trei decenii a propus schema de culoare originală, roșu-alb-albastru, cu efectul “brushstroke”, s-a întors la planșa de lucru și a realizat o versiune modernă a acesteia! Modelul aniversar are șaua pentru pasager albastră, tobă finală Akrapovič și își întâmpină proprietarul cu o animație Ring of Fire pe ecranul de pornire. Nu lipsesc un breloc special pentru smartkey, cu logo-ul 30th Anniversary care se gasește și pe evacuare și rezervor, în timp ce numărul de producție al fiecărei motocicle este gravat cu laserul pe jugul furcii.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account