CCM GP 450, upgrade la 600 cmc, carbon şi transmisie cu şase trepte de viteză!

CCM Motorcycles nu este o marcă aflată tocmai în lumina reflectoarelor, dar britancii se descurcă şi o fac chiar bine, aşa, cam de vreo 45 de ani. În urmă cu nişte ani îţi vindeau nişte supermoto-uri mai agresive construite plecând de la paşnicele propulsoare de 650 cmc găsite pe deja anticele Suzuki DR sau mergeau pe mâna unor flat-trackers ce convingeau dacă nu prin altceva, atunci măcar prin caracterul spartan. Aveau chiar şi o reprezentanţă în Bucureşti, al cărui prag l-am şi călcat. Era vorba de un bar „fancy”, managerizat de un italian spilcuit, dar testride-ul nostru nu s-a mai concretizat vreodată.

În zilele noastre, britancii din Bolton se laudă cu GP450, o motocicletă adventure pusă în funcţiune de propulsoarele rămase de pe linia de producţie a BMW G450X – vă mai amintiţi poate de incursiunea bavareză în enduro. GP450 e apreciată de călătorii serioşi pentru doar cele 120 de kilograme fără plinurile făcute, suspensiile capabile în off-road şi cadrul cu tehnologie „bond-lite”, unic în industrie. Practic, 13 componente obţinute prin maşinare sunt puse laolaltă prin utilizarea tehnologiei aero-spaţiale, spun cei de la CCM sau, dacă mă uit mai atent pe poză, prin nişte şuruburi,  spune atehnicul de mine, mă rog nişte şuruburi aero-spaţiale!

Actualul CCM 450: arată clar ca o maşinărie diferită, dar dacă vrei să fie maşinăria ta personala de traversat continente, de acord, cu acces la tot soiul de cărări dubioase plăteşti...

Actualul CCM 450: arată clar ca o maşinărie diferită şi ultra-specializată, dar dacă vrei să fie maşinăria ta personala de traversat continente, de acord, cu acces la tot soiul de cărări dubioase, plăteşti…

Problema este că motoarele de G450X nu doar că nu sunt infinite, dar nici nu mai satisfac normele de poluare din ce în ce mai stricte, iar atunci CCM s-a gândit să upgradeze motocicleta lor adventure la 600 cmc, noile propulsoare urmând a fi furnizate de SWM. Cadrul „bond-lite” primeşte şi niscaiva întăriri din carbon, pentru că noul motor, deşi adaugă 10 kilograme la masa generală a motocicletei, ajunge la 55 de cai putere, un pachet cât se poate de convenabil, desigur cu creşterea de rigoare şi în cuplu, plus o transmisie cu sase trepte. Totuşi, ţinând cont că actuala GP450 se vinde pentru aproximativ 9.500 lire sterline, e puţin probabil că viitoarea GP600 va reuşi să convingă mai mult decât o mână de entuziaşti, cel puţin prin părţile astea ale Europei cu diverse viteze.

Iată şi cadrul "aero-spaţial". Aici sunt banii Dumneavoastră!

Iată şi cadrul „aero-spaţial”. Aici sunt banii Dumneavoastră!

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account