Suzuki brevetează un model hibrid cu transmisie automată

Proiectul unei motociclete sportive Suzuki cu motor cu patru cilindri în linie, dotat cu un motor secundar electric și transmisie complet automată, a fost depus la oficiul japonez pentru brevete.

[wzslider]

Fiecare mare producător de motociclete depune zeci de brevete în fiecare an, dar marea majoritate a acestora nu vor ajunge niciodată în producție. Printre cele mai interesante brevete din ultima vreme este cel înaintat de Suzuki la oficiul japonez pentru brevete. Poartă semnătura lui Koichi Tanaka, al cărui nume a apărut în trecut pe mai multe brevete care implicau sisteme de schimbare automată a treptelor și sisteme de control al admisiei.

Brevetul înaintat acum de Suzuki se referă la o motocicletă hibridă cu destinație sportivă (deși ciclistica ar putea fi complet diferită, căci nu ea este subiectul brevetului), dotată cu un motor cu patru cilindri în linie asemănător cu cel de pe seria GSX-R actuală. Partea interesantă o reprezintă motorul electric amplasat în spatele cilindrilor. A fost înregistrat ca brevet atât în versiunea cu curent continuu, cât și în cea cu curent alternativ și invertor. Bateria este amplasată sub șa.

suzuki-ibrida-4-2

Motorul pe benzină, cum este cazul și la mașinile hibride, îl folosește pe cel electric pe post de generator pentru a încărca bateria. Scopul este, în mod evident, de a avea o creștere semnificativă a cuplului pe accelerare, grație adăugării motorului electric, fără a mări cilindreea motorului termic. În plus, opțiunea electrică poate fi folosită pentru cazul în care este necesar să se ruleze cu emisii zero pentru a avea acces în anumite zone ale unor orașe.

suzuki-ibrida-4-3

A doua parte importantă a brevetului se referă la transmisie. Cutia cu șase trepte folosește clasica comandă cu pedală, dar cuplarea rapoartelor este activată și electric, grație unor senzori speciali, funcție comandată de o centrală electronică, care intervine și asupra alimentării pentru a asista schimbarea treptei; ambreiajul nu are manetă pe ghidon, pentru că acționarea sa se face prin intermediul unor actuatori electrici. Pe ghidonul drept, un comutator activează modul de livrare a puterii (adăugând tracțiunea motorului electric, pe lângă cea a celui termic, sau folosind doar unul dintre motoare).

suzuki-ibrida-4-7

Încă nu se cunoaște când și dacă acest proiect se va concretiza, dar acum știm că Suzuki lucrează la această tehnologie. De curând, producătorul japonez a prezentat modelul Recursion cu motor turbo, lăsând să se înțeleagă că nu va rămâne doar un concept.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account