Adio V-Twin pentru venerabilul SV650 și bun venit unui bicilindru paralel, de 700 – 800 cmc!
Doar săptămâna trecută ce scriam despre un nou Suzuki V-Strom, surprins în teste pe Pasul Stelvio. Desigur, nu era greu să imaginăm că noul propulsor cu doi cilindri în linie este următorul pas logic pentru SV650.
Nu ne imaginam însă că acest lucru se va întâmpla atât de devreme. Lansat pe piață în 1999, înlocuit în 2009 cu SFV650 Gladius, readus pe metereze în 2017, SV 650 se pregătește să intre într-o nișă în care propulsoarele cu doi cilindri paraleli au un cuvânt greu de spus. Modele Yamaha MT-07, cele două Duke, de 790 cmc și 890 cmc, Aprilia RS660 și Tuono 660, cu toate se bucură de popularitate. Iar aceasta cu siguranță nu îi va lipsi lui SV650 sau cum se va numi el pe viitor, întrucât vine cu forțe proaspete!
Noul propulsor vine la pachet și cu un nou șasiu, iar la capitolul design, deși exemplarul surprins în teste de Motorcycle News era bine camuflat, se observă farul și mini-carenajul în stil GSX-S1000, cu două proiectoare LED suprapuse.
Cadrul pare a fi unul tip grilă, din tuburi de oțel, o soluție la îndemână din punct de vedere al costurilor, cu un subcadru tot din oțel. Bascula este turnată din aluminiu, evacuarea se află suspendată dedesubt, iar furca upside-down, cu brate de diametru mare este clar peste cea clasică, a actualului SV650. Pentru bord se păstrează soluția tip LCD, în defavoarea mai burghezului TFT.
foto: MCN