MV Agusta Enduro Veloce este varianta „populară” a elitistei LXP Orioli

Lungă a fost geneza acestei MV Agusta Enduro Veloce, adventure-bike-ul italienilor intrați sub tutela KTM. Se pare că însă așteptarea a meritat.

Mai întâi a fost Lucky Explorer, apoi LXP Orioli, care este produs într-o cantitate de doar 500 de exemplare, prețul de bază pentru o unitate fiind de 29.500 de euro. Apoi a venit varianta „populară”, care se va vinde pentru aproximativ 24.000 de euro.

Enduro Veloce se distinge de LXP Orioli mai degrabă prin schema de culoare, care este una cu totul specială pentru MV Agusta. Mai exact, Enduro Veloce aduce un omagiu primei motociclete construite de italieni, MV Agusta 98 cu care Vicenzo Nencioni a câștigat în 1946 la Golfo di Spezia, o cursă de off-road. Performanța s-a repetat trei ani mai târziu la International Six Days Enduro, grație lui Carlo Ubbiali.

Ulterior, pilotul italian a devenit multiplu-campion la cursele de viteză cu MV Agusta. Ni s-a părut intenționat să menționăm aceste lucruri, pentru că MV Agusta este asociată din punct de vedere istoric cu cursele de Grand Prix pe asfalt.

Așadar, un motiv în plus pentru ca marca să revină la origini, adică la off-road. Enduro Veloce vine cu același propulsor cu trei cilindri care oferă 124 de cai putere la 10.000 rpm și un cuplu de 102 Nm la 7.000 rpm.

Suspensiile nu mai sunt controlate electronic, dar furca Sachs oferă suficiente posibilități de reglaj, spre deosebire de amortizorul de la aceeași marcă, reglabil doar pentru preîncărcare. Cursa suspensiilor este 210 mm. Se păstrează însă etrierii Brembo Stylema.

Italienii spun că Enduro Veloce a fost îndelung testat și pe circuit, pentru a oferi satisfacții în acest tip de situații.

Și capitolul electronica rămâne la fel de stufos, păstrându-se unitatea de măsurare inerțială, modurile de pilotaj și datorită faptului că motocicleta poate fi echipată atât cu anvelope cramponate cât și cu unele stradele, cele 8 niveluri de control al tracțiunii se dublează, funcție de tipul de cauciuc ales.

Totuși, la 224 de kilograme, cu toate plinurile făcute Enduro Veloce nu are cum să se ia prea tare la trântă cu coclaurii, în schimb promite să facă oficiile unui adventure-tourer plin de nerv în incursiunile în afara asfaltului.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account