Ce poate însemna parteneriatul Honda – Sony pentru producția de motociclete?

Sony și Honda au anunțat de curând crearea unui joint venture denumit New Company, care se va ocupa cu producerea de mașini electrice.

Cel mai probabil, Sony se va ocupa de felul în care vehiculul interacționează cu utilizatorul – prin sistemul de infotainment de exemplu, iar Honda se va ocupa de producerea vehiculului în sine.

Apropierea dintre cele două companii este de abia la început, negocierile și planificările strategice fiind încă în plină desășurare. De menționat că Sony a creat deja prototipuri de mașini electrice, Vision – S 01 și 02, un sedan și respectiv un SUV, care la o adică ar putea fi ușor confundate cu Tesla, dar asta este o altă poveste. Desigur, pentru Honda cade bine să se alieze cu o companie expertă în electronice, care de abia așteaptă să construiască vehicule după niște idei proprii, iar pentru Sony să își fi găsit un partener de prestigiu, care are și capacitățile de producție. Așadar, clasica asociere „win-win”.

Rămâne de văzut dacă New Company își va pune semnătura și pe vehicule cu două roți. CEO-ul Honda a anunțat într-o conferință de presă că urmează ca până în 2024 să fie lansate trei motociclete electrice de capacitate mică. Iar acestea vor fi poziționate pe nișa Fun, așadar, cu siguranță nu vor fi prea tentante pentru motociclistul obișnuit. Totuși, până în 2050, Honda și-a propus să devină o companie neutră din punctul de vedere al amprentei de carbon.

De menționat este și ADAS – Advanced Driver Assistance System, prin care Honda lucrează la reducerea numărului de accidente fatale, atât pe două cât și patru roți. Iar asta ne duce cu gândul la Honda Riding Assist-e, motocicleta experimentală care își menține în mod autonom echilibrul. Folosind sisteme din robotică, motocicleta poate face acest lucru la viteze foarte mici, care solicită îndemânarea celui sau celei din șa. Vorbim despre mersul în coloane, strecuratul printre coloanele la mașini la semafor, manevrarea în spații înguste.

Pesimiștii vor spune că asta implică „domesticizarea” motociclisului, optimiștii vor aprecia faptul că e imposibil să mai scapi motorul. Și cui nu i s-a întâmplat asta? Eu îmi aduc aminte cum, chiar în timp ce rulam la pas pe o Honda Dominator, în coloană, mașina din față a oprit brusc, iar ochii mei admirau anatomiile feminine de pe trotuar. Nu am atins mașina din față, dar frânarea foarte bruscă și puțin întârziată pe motive de frumusețe a făcut să culc Dominatorul pe asfalt. Ei bine, să fi pilotat o motocicletă autonomă, probabil aș fi fost doar mustrat de motocicletă și amenințat că voi fi raportat soției!

În fine, revenind de pe tărâmul fanteziei – pe cale să devină realitate, acesta este și un moment potrivit să luăm notă de noul CRF-E2. Mini-crosser-ul este destinat copiiilor, are un motor electric de 2.5 kW, alimentat de o baterie li-ion și e echivalentul unei motociclete de 50 cmc. Chiar dacă a fost dezvoltat de către Honda USA, fiind disponibil doar peste Ocean, intențiile japonezilor sunt clare, putându-ne aștepta și la crossere mai mari, inclusiv pentru restul piețelor.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account