Potrivit unui comunicat de presă emis de Pierer Mobility AG, condiții economice volatile și dificile au condus la un rezultat negativ în prima jumătate a lui 2024.
După ani de creștere, compania austriacă are la jumătatea anului pierderi de 172 de milioane de euro, dar se așteaptă o îmbunătățire până la finele lui 2024.
Pierer Mobility AG începuse anul în plin avânt, prin achiziția unui pachet majoritar din capitalul MV Agusta. Brandul italian stă acum alături de KTM, Husqvarna, Gas Gas și WP Suspension, într-o adevărată concentrare de forțe. Motiv de admirație pentru fanii convinși, dar și de critici pentru alții, care văd în Pierer un Demiurg al brandurilor, iar aici ne referim la cei care încă varsă o lacrimă pe altarul Husaberg.
Ce a putut așadar tăia avântul Pierer Mobility AG? Iată ce se arată în comunicatul lor de presă: scăderea vânzărilor în Statele Unite – atribuită de companie condițiilor economice, cheltuielile legate de restructurarea segmentului de biciclete, dar și costurile de producție și de personal din Europa.
De notat și că numărul angajaților – așa cum era consemnat la data de 30 iunie a.c. – a scăzut cu 290 (de oameni). Ca strategie de redresare și reducere a costurilor, alte reduceri de personal sunt așteptate până la finalul anului.
Ce alte măsuri vor urma? Reducerea volumelor de producție cu 25% va lua din presiunea asupra dealerilor, o prioritizare a brandurilor premium – n.r. – o idee foarte bună, deoarece luxul se va vine mereu, să ne uităm în direcția Ducati, Ferrari, etc – și o accelerare și eficientizare a procesului de dezvoltare.
Austriecii vorbesc despre sinergii în cercetare cu parteneri strategici și, pentru că personal am experiență cu brandul KTM, atât cu biciclete, cât și cu motociclete, și mai important, cu staff-ul KTM din ambele domenii, sunt sigur că astea nu sunt doar niște cuvinte care să dea bine într-un raport. Experiențele mele sunt atât pozitive cât și negative, iar aceasta ar putea face subiectul unui alt material.
sursa foto: Paddock GP,