„Condiții economice volatile și dificile”: deținătorul KTM anunță pierderi de 172 milioane de euro

Potrivit unui comunicat de presă emis de Pierer Mobility AG, condiții economice volatile și dificile au condus la un rezultat negativ în prima jumătate a lui 2024.

Modelele 790 fabricate înainte de 2021 au avut parte de controverse iscate în jurul arborelul cu came. Jurnaliștii de la MCN au identificat și un grup de Facebook, cu peste 10.000 de membri, nemulțumiți de propulsoarele KTM. Astfel, există și o „presiune on-line” la adresa companiei, despre care clienții spun că este „insufucient gestionată”. Problemele ar afecta și unele modele 890 și Husqvarna Norden 901.

După ani de creștere, compania austriacă are la jumătatea anului pierderi de 172 de milioane de euro, dar se așteaptă o îmbunătățire până la finele lui 2024.

Pierer Mobility AG începuse anul în plin avânt, prin achiziția unui pachet majoritar din capitalul MV Agusta. Brandul italian stă acum alături de KTM, Husqvarna, Gas Gas și WP Suspension, într-o adevărată concentrare de forțe. Motiv de admirație pentru fanii convinși, dar și de critici pentru alții, care văd în Pierer un Demiurg al brandurilor, iar aici ne referim la cei care încă varsă o lacrimă pe altarul Husaberg.

Marca Felt căzuse într-un con de umbră, după ce în urmă cu niște ani era vizibilă și în România. KTM a cumpărat marca de la Rossignol în 2023 și spune că vânzările merg bine, la fel cum binișor se descurcă și e-bike-urile Gas Gas și Husqvarna, ale căror vânzări nu au scăzut atât de mult, pe o piața aflată momentan în dificultate. Totodată, austriecii au vândut marca de biciclete Raymon. 

Ce a putut așadar tăia avântul Pierer Mobility AG? Iată ce se arată în comunicatul lor de presă: scăderea vânzărilor în Statele Unite – atribuită de companie condițiilor economice, cheltuielile legate de restructurarea segmentului de biciclete, dar și costurile de producție și de personal din Europa.

De notat și că numărul angajaților – așa cum era consemnat la data de 30 iunie a.c. –  a scăzut cu 290 (de oameni).  Ca strategie de redresare și reducere a costurilor, alte reduceri de personal sunt așteptate până la finalul anului.

Ce alte măsuri vor urma? Reducerea volumelor de producție cu 25% va lua din presiunea asupra dealerilor, o prioritizare a brandurilor premium – n.r. – o idee foarte bună, deoarece luxul se va vine mereu, să ne uităm în direcția Ducati, Ferrari, etc – și o accelerare și eficientizare a procesului de dezvoltare.

Austriecii vorbesc despre sinergii în cercetare cu parteneri strategici și, pentru că personal am experiență cu brandul KTM, atât cu biciclete, cât și cu motociclete, și mai important, cu staff-ul KTM din ambele domenii, sunt sigur că astea nu sunt doar niște cuvinte care să dea bine într-un raport. Experiențele mele sunt atât pozitive cât și negative, iar aceasta ar putea face subiectul unui alt material.

 

sursa foto: Paddock GP,

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account