Indian Motorcycle UK și revista Sideburn s-au asociat cu unul dintre cei mai creativi artiști custom, Toshiyuki „Cheetah” Osawa, pentru a crea un FTR Indian care îmbină culturile moto din America, Marea Britanie și Japonia. Și, cu siguranță asta nu a fost o misiune ușoară.
Prezentat zilele trecute la celebrul Bike Shed Moto Show din Londra, „Tokyo Connection” celebrează moștenirea americană flat track dar și scenele dirt-track în plină dezvoltare din Marea Britanie și Japonia.
Gary Inman, fondatorul Sideburn, a declarat: „Tokyo Connection este cel mai ambițios proiect custom din istoria noastră de 15 ani și asta din mai multe motive. Primul este că FTR e o motocicletă ce aparține secolului 21, așa că nu este o treabă ușoară să o îmbunătățim. Cealaltă dificultate a fost alegerea unui partener creativ situat de cealaltă parte a planetei. Din fericire, Cheetah este un profesionist autentic. El a explicat că volumul său de muncă era imens și că singurul mod în care putea să respecte termenul limită era să termine motocicleta foarte aproape de debutul planificat la Bike Shed Moto și să trimită o serie de componente cu avionul.”
„Aveam deja câteva piese de la el, cum ar fi rezervorul de combustibil personalizat plasat sub șa și un nou subcadru, dar a trebuit să așteptăm elementele de caroserie, realizate manual. Am avut, de asemenea, un sprijin deosebit de la vechii prieteni ai revistei, inclusiv S&S Cycle, Hagon Wheels, Dunlop Tires și, desigur, Indian Motorcycle, care au furnizat piese din gama lor Gilles Performance. Nu am putea fi mai fericiți de rezultat. Cheetah este un guru absolut și credem că am îmbunătățit FTR-ul fără a diminua din caracterul și performanțele motocicletei.”
Toshiyuki „Cheetah” Osawa este unul dintre cei mai respectați constructori din întreaga lume și una dintre forțele motrice din spatele renașterii disciplinei dirt-track în Japonia. Fiind un artist custom foarte solicitat, Cheetah era inițial îngrijorat de faptul că s-ar putea să nu poată participa în proiect, dar natura globală a acestuia, tema sa și șansa de a vizita Marea Britanie pentru cel mai important show independent din Europa l-au făcut să se răzgândească.
Cu experiența sa în lucrul cu aluminiul, definitorie pentru multe proiecte ale sale, Cheetah a imaginat acest FTR în jurul unui rezervor de benzină dintr-o singură bucată și a unui carenaj al șeii tipic pentru un flat-tracker. Dar, rezervorul este mai mare decât ceea ce se întâlnește în mod obișnuit pe aceste motociclete de curse.
„În ceea ce privește designul, am ignorat în mod deliberat tradiția care spune că motocicletele custom trebuie să vină cu rezervoare mici de benzină. Pentru FTR, am creat un rezervor de benzină mai mare și am creat o linie care se îngustează de la acesta la carenajul șeiipacul din spate. Este o linie simplă, care poate fi apreciată nu numai din laterală, ci și din spate sau într-un unghi diagonal”, a spus Cheetah.
Cu numele de proiect „Tokyo Connection”, Cheetah a dorit să încorporeze elemente grafice care să vorbească despre Tokyo și despre Japonia, proiectând unui logo și litere asemănătoare caligrafiei japoneze, aplicate manual de colegul său, artistul Tomomi „Shakin” Shimizu.
„De asemenea, am încorporat propria mea imagine a Regatului Unit. Pentru mine, Marea Britanie este o țară nebună și spun asta ca un compliment. Am exprimat acest lucru folosind o tehnică decorativă pentru suprafețe, denumită Spinning. Desigur, am inclus și elemente care reflectă identitatea Indian Motorcycle. Nu am vrut să creez un design părtinitor. Mai degrabă, am vrut să amestec împreună toate elementele care au fost implicate în acest proiect, Indian Motorcycle, Sideburn Magazine, America, Marea Britanie, Japonia și eu. Simt că am reușit să realizez acest lucru cu designul pe care l-am creat.” spune artistul custom.