BMW Motorrad a lansat R 12 G/S, un enduro clasic, inspirat de legendarul R 80 G/S. Abrevierea înseamnă „Gelände / Straße”, sugerând din start de ce este în stare noul membru al familiei BMW Heritage.
BMW R 12 G/S evocă motocicletele anilor ’80, ani în care bavarezii câștigau raliul Dakar. Spiritul motocicletei masive, simple și rapide este transferat în zilele noastre cu ajutorul tehnologiei actuale.
Motocicleta are suspensii cu cursă lungă, roți cu spițe și un carenaj mic și compact pentru cockpit. Există trei opțiuni diferite pentru șa, scărițe enduro și înălțătoare de ghidon. Standard, noul BMW R 12 G/S vine cu o șa plată, într-o singură apă, plasată la 860 mm de sol și roată spate de 17 inch. Dar, cu pachetul Enduro Pro, șaua ajunge la 875 mm, roata spate este de 18 inch, în timp ce pachetul Pillion include o șa pentru două persoane și roată spate de 17 inch.
Înălțimea șeii pilotului crește cu 20 mm cu opțiunea Rallye Seat. Astfel ea poate ajunge la 880 mm, iar cu pachetul Enduro Pro, cu roată spate de 18 inch la 895 mm. R 12 G/S vine ca standard cu două ochiuri din oțel pe cadrul din spate, care pot fi folosite ca puncte de ancorare.
Versiunea de bază a noului BMW R 12 G/S este echipată cu un sistem de scărițe concepute în primul rând pentru utilizarea pe șosea, dar potrivit și pentru off-road datorită profilului său zimțat. Enduro Package Pro oferă scărițe enduro cu zonă de contact mărită și trei rânduri de zimți. Ghidonul tubular din aluminiu permite reglaje suplimentare, iar pachetul Enduro include înălțătoare de 20 mm.
Motorul boxer răcit cu aer/ulei, cu o capacitate de 1.170 cmc a echipat numeroase motociclete BMW până în prezent și furnizează 109 CP la 7.000 rpm și un cuplu maxim de 115 Nm la 6.500 rpm. El este instalat într-un cadru perimetral din oțel tubular, iar sub-cadrul este tot din oțel. Lagărul furcii este puțin mai sus și mai în față decât la BMW R 12. Sistemul de evacuare are toba finală montată sus, pe partea stângă, îndeplinind cerințele de funcționalitate ale unui enduro clasic.
Există modurile de rulare standard „Rain”, „Road” și „Enduro”, precum și un mod de conducere suplimentar „Enduro Pro”, ca parte a pachetului Enduro Pro. Controlul dinamic al tracțiunii (DTC) și controlul cuplului motor (MSR) sunt oferite ca standard. Opțional, motocicleta poate fi echipată și cu noul Shift Assistant Pro.
Roata față are 21 de inci și este controlată de o furcă inversată de 45 mm, cu cursa de 210 mm. Pe spate este folosit sistemul Paralever, cursa fiind de 200 mm. Roata față are două discuri de 310 mm, cu etriere flotante, montate axial, iar pe spate există un disc cu diametru de 265 mm.
Sistemul BMW Motorrad ABS Pro este prezent ca standard, el funcționând și pe viraje. Farul este LED și include semnătura în formă de „X”.