Tamarit Motorcycles este o companie spaniolă specializată în transformarea motocicletelor Triumph, care, în doar doi ani, a devenit lider de piață pe acest sector. Spaniolii au ajuns la motocicleta Triumph cu numărul 100, pentru care și-au propus să facă ceva cu totul și cu totul special.
Astfel a apărut Jade, un Triumph Thruxton 900, pe care au montat o serie de componente din catalogul propriu, la pachet cu o serie de modificări extensive. Asfel, bascula a fost alungită, s-a renunțat la cele două amorizoare clasice, fabricându-se un sistem de prindere pentru un mono-amortizor. Ca și subcadru sunt folosite două plăci perforate, sudate de cadru, care susțin șaua. De altfel, perforațiile par să fie un adevărat laitmotiv pentru Jade. S-a renuțat la răcitorul de ulei pentru un sistem care este integrat în partea frontală a cadrului, iar elementele de carenaj au fost initial „studiate” prin modelare în lut, înainte de a fi confecționate din fibră de sticlă.
Farul provine de la un Thruxton „mai nou”, proiectul Jade plecând de la un model pe carburație, dinainte de 2008. Desigur, să creezi o vopsea asemănătoare culorii pietrelor de jad și să o aplici pe o motocicletă, nu este cea mai ușoară sarcină, dar cei de la Tamarit Motorcycles s-au descurcat cu brio. 640 de ore de muncă au fost necesare pentru a finaliza acest proiect, procesul de cromare fiind și el, unul deosebit de laborios. Capacele de supape, subcadrul sau bascula nu au „scăpat” de acest luxos tratament.
Jade abundă pur și simplu de detalii, existând mai multe badges, cu tușe de aur și bronz, scărițele au suporturile pentru călcâie perforate, belypan-ul este asimetric, iar pe partea dreaptă, un logo Tamarit îl imită pe cel original Triumph. Iar lista ar putea continua. Nici motorul nu a fost uitat, acesta beneficiind de modificări la supape și vilbrochen, cablajul electric a fost refăcut integral, bateria a fost repoziționată, iar pentru bord s-a optat pentru o soluție minimalistă, integrată în jugul furcii. Semi-ghidoanele au fost fabricate inhouse, iar felul în care șaua din piele, manșoanele și capitonajele pentru genunchi ale rezervorului – original – se asortează, a fost și acesta, îndelung studiat.
Frânele vin de la Beringer, evacuarea doi în unu este de la Zard și este lucrată mai ceva ca un instrument muzical de suflat, ea abundând în detalii. Nici sonoritatea ei nu este de ignorat zice-se. Jade este o motocicletă pentru un suflet de artist. Ceea ce ne duce, ușor-ușor, către momentul în care trebuie să anunțăm, cu părere de rău, că Jade este accesibil doar printr-o licitație organizată de exclusivista companie Artcurial. Numele acesteia spune totul, ne-am uitat la ei pe site, am găsit o sumedenie de obiecte de artă, ceasuri Patek Philippe și alte nebunii, iar prețul la care cunoscătorii se așteaptă să se vândă este de 45.000 de lire sterline.
Și chiar nu glumeam când am vorbit despre Dali și habar nu aveam atunci când am văzut pentru prima dată motocicleta, de faptul că Tamarit pregătise acest video…