Mol
Mol
Mol

Despre Arch Motorcycles: am luat pilula roșie și am explorat universul motocicletelor lui Keanu Reeves!

The Matrix Resurrections are parte ba de critici, ba de laude. L-am văzut și noi, nu e treaba noastră să ne dăm cu părerea, dar ținând cont că motocicletele nu aveau cum să lipsească din acest film, am (re)studiat puțin relația lui Keanu Reeves cu motocicletele. Nu am rămas dezamăgiți!

Trebuie să spunem rapid că motocicleta folosită în cea mai nouă peliculă Matrix este un Ducati Scrambler 1100 Pro modificat, descris de către Carrie-Anne Moss, actrița care o joacă pe Trinity/Tiffany, drept ”prea puternic pentru o persoană fără prea mare experiență”. Cât despre Ducati, marca preferată a producătorilor Matrix, încă de la începutul seriei, trebuie spus că în garajul care adăpostește colecția de motociclete a lui Keanu Reeves se află acel Ducati 998 folosit în Matrix Reloaded, primit în custodie de la surorile Wachowski. De dragul exactității, in film acesta apare ca 996, nu prea se știe de ce. Poate o fi vorba chiar despre o eroare în Matrix…

A propos de erori în Matrix, oarecum de aici a pornit și articolul nostru. Suntem de părere că una dintre motocicletele care apar foarte pe scurt atunci când se fac primele referiri la viața domestică a lui Trinity este chiar o Arch Motorcycles.

Iar Arch Motorcycles este brandul de motociclete al lui Keanu Reeves, ar spune un spectator ”semi-avizat”. Aici doream să ajungem. Starul face echipă cu un custom builder de top, Gard Hollinger, de care a trebuit să se roage ani buni pentru a porni această companie. Desigur, mulți ar fi tentați să spună că atunci când ai banii și relațiile lui Keanu Reeves poți să faci orice, dar nu e chiar așa. Doar o alchimie aparte și doar o pasiune autentică din partea ambelor părți implicate putea face ca în prezent Arch Motorcycles să dețină trei modele în portofoliu.

Este vorba despre motociclete care, la fel ca și filmul Matrix, depășeșc tiparele obișnuite și care credem că bifează obiectivul cu care fondatorii au pornit la drum: cel de a lăsa o moștenire, prin design inovativ și prin excelență inginerească.

Totul a pornit de la dorința lui Keanu Reeves de a-și customiza Harley-Davidson-ul, pe tiparul deloc neobișnuit al riderului care dorește să păstreze moștenirea autentic americană, dar căreia să-i adauge mai multă performanță. I-a luat cinci ani lui Gard Hollinger să creeze această ”mai multă performanță”, motocicleta ajungând ca într-un final să mai păstreze doar propulsorul Harley-Davidson. Până la urmă, ea devenit un prototip pentru modelul de producție ARCH KRGT-1.

Această motocicletă întruchipează, dacă ne permiteți, ”coincidentia oppositorum” sau așa numită coincidență a contrariilor. Cum altfel să numești o motocicletă care oferă confortul proverbial al cruiserului american, la pachet însă cu performanțe care se apropie de cele ale unei motociclete sportive?

De ce – ul se regăsește în suspensia Öhlins NIX cu setări dezvoltate in-house de către Arch, în roțile BST din carbon, puse în mișcare de un propulsor V-Twin S&S de 2.032 cmc, cu cilindri la 45 de grade. De notat că pe roata față se găsesc două discuri flotante de 320 mm cu etriere monobloc ISR, cu șase pistonașe. Sau faptul că pentru cele peste 200 de componente din aluminiu regăsite pe KRGT-1, realizate prin mașinare și cântărind aproximativ 60 de kilograme, se prelucrează peste o jumătate de tonă de material! În ce privește timpul necesar pentru a construi o astfel de motocicletă, se spune că e nevoie de 90 de zile pentru a ”făuri” un KRGT-1, doar pentru rezervor fiind nevoie de peste 33 de ore de prelucrare CNC.

Cu Arch 1s lucrurile devin și mai radicale, dacă ne este îngăduită această exprimare. Nu e tocmai ușor să categorizezi această motocicletă, întrucât ea aduce și mai aproape esențele unui cruiser cu cele ale unei motociclete sport. Propulsorul este identic cu cel de pe KRGT-1, suspensiile sunt tot Öhlins  și roțile tot BST din carbon– ambele de 17 inch însă – dar apare un sistem de evacuare dezvoltat de către Arch, cât și o basculă monobraț din aluminiu, prelucrată prin mașinare. 1S are ampatamentul redus, scărițele poziționate central, pentru o postură agresivă, care să imprime cât mai mult control pilotului și o furcă care grație unui unghi rake de doar 26 de grade, lucrează deja pe terenul sportivelor.

Dacă deja am folosit termenii de coincidență a contrariilor și de abordare radicală, ce am mai putea spune despre Method 143? Cel mai simplu e să folosim chiar termenul propus de Arch, și anume cel de ”concept production motorcycle”. Nu este atât de mult vorba despre propulsorul S&S, a cărui capacitate este de 2.343 cmc – zice-se că motocicleta primește aproximativ 170 de cai de la acesta – ci mai degrabă despre designul care a pornit de la ideea de a suprapune strat după strat de material, după un algoritm pe care nu l-am putea descrie, ci mai degrabă admira: carbon, aluminiu și piele fină.

Limitată la doar 23 de exemplare, la un preț care nu încape îndoială că include șase cifre, această motocicletă are ceva dintr-un avion de vânătoare. Putem să admitem și că am luat-o razna, dar dacă privim roțile din carbon cu șapte spițe, vom observa câte o turbină, termen care chiar este folosit de către Arch Motorcycles. Mai e apoi povestea cadrului din fibră de carbon, de tip „mono-cell”, un concept pe care l-am tot investigat. O grămadă de lume îl menționează, nimeni nu intră în detalii, până la urmă l-am regăsit atunci când vine vorba despre construcția șasiurilor monococă care reprezintă ”nucleul” oricărui McLaren actual. Bascula tip monobraț din aluminiu a fost produsă de Suter Industries, după specificațiile echipei Arch, este acoperită de un capac din carbon, soluție utilizată și pentru furca dezvoltată împreună cu Öhlins. Dacă motocicleta arată ca una de MotoGP privită din spate nu este întâmplător, aceasta s-a și dorit, iar faptul că linia de evacuare este realizată de SC Project, compania italiană care a livrat și pentru Marc Marquez, nu poate decât să ”întregească” acest uimitor concept.

Revenind la motocicleta care apare pentru câteva secunde în The Matrix Resurrections atunci când vine vorba despre ”noua” viață a lui Trinity, credem că acum putem să mai mergem încă o dată la cinema pentru a verifica liniștiți dacă este sau nu așa.

foto – Getty Images, Arch Motorcycles

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account