Takaaki Nakagami – cel mai rapid în testele MotoGP de la Jerez!

Astăzi s-a încheiat a doua zi de teste pentru clasa regină la Jerez de la Frontera. Riderii din MotoGP au avut multe de testat, iar nou-veniții au lucrat intens la acomodarea cu bestiile de peste 250 CP. La finalul celor două zile, în mod surprinzător, Taka Nakagami a fost cel mai rapid.

Riderii clasei regină au avut mult de muncă la Jerez. Cert este că atât Honda, cât și Ducati par să fi nimerit destul de bine prototipurile pentru anul viitor, în timp ce în boxa Yamaha domnește confuzia. Și la Suzuki se văd îmbunătățiri importante, în timp ce Aprilia și, mai ales, KTM au încă probleme destul de mari.

La Yamaha, mai-marii sunt probabil complet buimaci. Asta pentru că Maverick Vinales este foarte rapid, atât pe turul sec de pistă, cât și ca ritm de cursă, cu noua YZR-M1 2019, în timp ce Rossi pare să aibă aceleași probleme ca anul trecut, folosind aceeași motocicletă. Problema este că urmărirea a două direcții separate de dezvoltare nu are sens, dovedindu-se neproductivă în trecut.

Vinales a obținut al treilea timp absolut astăzi și a reușit timpi foarte buni chiar și la finalul unei simulări de cursă de 30 de tururi. Pe de altă parte, Rossi a mers destul de mediocru (al 17-lea în prima zi și al 11 lea- în a doua zi), cu timpi comparabili cu ai debutantului Fabio Quartararo, aflat la al doilea contact cu motocicleta Yamaha M1 2018.

Marc Marquez a testat unul dintre prototipurile 2019,  pe care l-a testat și la Valencia săptămâna trecută, dar în comparație directă cu motocicleta sa din 2018. Cel mai bun timp l-a obținut cu vechiul model, dar este de părere că noul prototip are mai mult potențial. Jorge Lorenzo a mers și el excelent, fiind al patrulea clasat astăzi (și a treia Honda în top 4). Dar pilotul din Mallorca este încă sub contract cu Ducati, deci nu are voie să vorbească despre Honda sau să facă vreo comparație cu prototipul din Borgo Panigale până la finalul acestui an.

Cel care a impresionat, însă, a fost Taka Nakagami. Japonezul a fost al treilea clasat ieri și cel mai rapid astăzi. Ieri, Taka reușise timpul stând în spatele lui Petrucci, dar astăzi se pare că l-a făcut de unul singur. Progresul realizat de Nakagami evidențiază diferența dintre Honda 2017, pe care a folosit-o în acest sezon, și cea 2018, pe care o folosește acum.

Piloții KTM par, în continuare, în cea mai mare dificultate. Zarco încearcă să se adapteze la KTM, după ce a mers doi ani pe Yamaha M1, cea mai ușor de pilotat motocicletă din grilă. Pol Espargaro a avut o mulțime de piese de testat (el fiind singurul rider KTM care are experiență pe motocicleta austriacă). Problema pentru Pol este că, fiind atât de multe lucruri de testat, motocicleta este în continuă schimbare și riderului catalan îi este mai greu să găsească limita.

În garajul Ducati, lucrurile par destul de roz. Petrucci și Dovi au fost cei mai rapizi ieri, pe o pistă pe care Ducati nu a strălucit niciodată. Astăzi, erau patru Ducati-uri în top 10. Petrucci a fost rapid nu doar pe un tur, ci și ca ritm de cursă și a reușit să țină timpii la un nivel bun, chiar și cu pneul spate foarte uzat, o premieră pentru cel mai masiv rider din grilă, care solicită cel mai mult pneul spate, în general.

La Suzuki, Joan Mir pare să se adapteze destul de repede, fiind al 14-lea astăzi. Între timp, Rins testează intens piese. Echipa din Hamamatsu a făcut pași mari în privința motorului, mai puternic. Acum încearcă să-l „îmblânzească” suficient ca să nu solicite prea tare pneul spate.

Dintre debutanți, Pecco Bagnaia a fost cel mai rapid astăzi, cu al nouălea timp. La polul opus, Miguel Oliveira are mult de furcă cu al său KTM, fiind al 24-lea, la peste 2,5 secunde față de Nakagami.

Iată clasamentul zilei de azi, cea de-a doua zi de teste la Jerez:

Poz.   Nr.    Pilot                                Moto                        Timp             Dif                Ant.          
1 30 Takaaki Nakagami Honda RC213V 1:37.945
2 93 Marc Marquez Honda RC213V 1:37.970 0.025 0.025
3 12 Maverick Vinales Yamaha M1 1:38.066 0.121 0.096
4 99 Jorge Lorenzo Honda RC213V 1:38.105 0.160 0.039
5 9 Danilo Petrucci Ducati GP19 1:38.109 0.164 0.004
6 21 Franco Morbidelli Yamaha M1 1:38.118 0.173 0.009
7 43 Jack Miller Ducati GP19 1:38.207 0.262 0.089
8 4 Andrea Dovizioso Ducati GP19 1:38.292 0.347 0.085
9 63 Francesco Bagnaia Ducati GP18 1:38.333 0.388 0.041
10 42 Alex Rins Suzuki GSX-RR 1:38.522 0.577 0.189
11 46 Valentino Rossi Yamaha M1 1:38.596 0.651 0.074
12 20 Fabio Quartararo Yamaha M1 1:38.761 0.816 0.165
13 53 Tito Rabat Ducati GP18 1:38.876 0.931 0.115
14 36 Joan Mir Suzuki GSX-RR 1:38.931 0.986 0.055
15 44 Pol Espargaro KTM RC16 1:39.144 1.199 0.213
16 19 Alvaro Bautstia Ducati GP19 1:39.338 1.393 0.194
17 17 Karel Abraham Ducati GP18 1:39.744 1.799 0.406
18 29 Andrea Iannone Aprilia RS-GP 1:39.826 1.881 0.082
19 5 Johann Zarco KTM RC16 1:39.864 1.919 0.038
20 41 Aleix Espargaro Aprilia RS-GP 1:40.156 2.211 0.292
21 38 Bradley Smith Aprilia RS-GP 1:40.325 2.380 0.169
22 50 Sylvain Guintoli Suzuki GSX-RR 1:40.498 2.553 0.173
23 55 Hafizh Syahrin KTM RC16 1:40.520 2.575 0.022
24 88 Miguel Oliveira KTM RC16 1:40.577 2.632 0.057
25 15 Matteo Baiocco Aprilia RS-GP 1:41.907 3.962 1.330

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account