MotoGP Qatar. Stiati ca…?

Iata cateva date interesante despre prima cursa de MotoGP a sezonului, una dintre cele mai spectaculoase din ultimii ani.

gp-qatar-2014

Cursa pe nocturna inseamna schimbarea radicala a programului

Ce inseamna pentru piloti sa alerge pe timp de noapte? Din punctul de vedere al vizibilitatii, nu exista nicio diferenta, caci iluminarea e foarte buna, dar se schimba complet programul pilotilor. „Intr-o zi de cursa traditionala,” explica Valentino Rossi, „te trezesti, iei micul dejun si apoi incepe imediat warm-up-ul. In Qatar e altfel. Te trezesti tarziu, ceea ce pentru mine e un lucru pozitiv, dar apoi trebuie sa astepti pana la 18:00 sa intri in warm-up. Nu e placut, trebuie sa ramai concentrat mult timp, e mai greu din punct de vedere mental.”

Unghiuri si batai pe minut

Cateva date interesante au fost date publicitatii de catre Repsol, sponsorul HRC in MotoGP. Cum se observa din grafica televizata, pilotii ajung la inclinari de 62-63 de grade in viraj; poate va amintiti de momentul lui Marc Marquez de la Brno, cand a reusit sa ramana in sa dupa ce aproape cazuse, intr-o sesiune de test? Ei bine, atunci motocicleta lui Marquez, conform telemetriei, a fost inclinata la 68 de grade! Iata o comparatie cu alte sporturi: catamaranul New Zealand, finalist in Cupa Americii din 2013, poate ajunge la o inclinare maxima de 62 de grade, in timp ce schiorul Bode Miller a reusit sa se incline la 73 de grade.

Pulsul pilotilor: in timpul celor 40 de minute ale unui Mare Premiu, un pilot are pulsul intre 160 si 180 de batai pe minut.

gigia-azzurra

Gigia si Azzurra lui Dovizioso

De cativa ani, Andrea Dovizioso le da nume motocicletelor sale de competitie; pentru GP15, Dovi a ales numele „Gigia” si „Azurra”. Ne explica de ce: „Gigia in onoarea lui Gigi Dall’Igna si Azzurra pentru ca in interiorul boxei este foarte mult albastru italian (azzurro Italia).” Dar care e diferenta dintre cele doua motociclete? „Acum nu mai exista motocicleta numarul unu si cea numarul doi: de cam 7-8 ani nu mai e nicio diferenta intre cele doua prototipuri alocate unui pilot.”

 

Motocicleta definita intr-un singur cuvant

In timpul conferintei de presa de miercuri, cea inaugurala a sezonului, un jurnalist francez le-a cerut celor sase piloti prezenti sa-si defineasca intr-un singur cuvant motocicleta. Iata ce au raspuns. Marquez: „Un taur!”, Rossi: „Precisa.”, Lorenzo: „Docila.”, Dovizioso: „Rapida.”, A. Espargaro: „Mica.”, Crutchlow: „Alba.”

crutchlow

 

Marquez: la 22 de ani n-ai cum sa nu fii motivat

O intrebare recurenta pentru Marquez este: „Dupa doua titluri mondiale consecutive in MotoGP, ce te mai motiveaza?” Raspunsul a fost unul cat se poate de sincer: „Am doar 22 de ani, n-am cum sa nu fiu motivat.”

 

Rossi: Bayliss, de ce te-ai retras?

Valentino Rossi, la 36 de ani, este veteranul Motomondialului; ce parere are Valentino despre revenirea in competitii a lui Troy Bayliss, la 45 de ani si dupa sapte sezoane de la retragere?

„Cand l-am vazut cum mergea, m-am intrebat: «De ce s-a oprit Bayliss la finele lui 2008?» Evident ca inca ii mai placea sa alerge si, atata timp cat ai aceasta pofta, trebuie sa continui sa o faci, altfel oricum o sa revii mai devreme sau mai tarziu, dar sa alergi din nou dupa o pauza indelungata e foarte dificil. Troy a facut cam ca Schumacher cand s-a intors in F1: eu ma voi opri doar cand chiar nu voi mai avea pofta de a concura.”

 

Nakamoto, absent motivat

Aproape mereu prezent la curse, Shuhei Nakamoto, vicepresedintele executiv al HRC, a ratat prima cursa a sezonului. Ce s-a intamplat? Simplu. In Japonia, tocmai se casatorea fiul sau, care fixase data dupa ce aparuse prima schita a calendarului, care prevedea cursa din Qatar pe 22 martie. Apoi cursa a fost mutata la o saptamana dupa, dar data casatoriei era deja fixata.

 

Martinez Aspar: „Vestea plecarii sponsorului ne-a lovit din senin”

Jorge Martinez Aspar a explicat situatia cu sponsorul Drive 7, care a abandonat echipa de MotoGP chiar in pragul inceperii campionatului.

„In 2014,” povesteste Martinez, „totul a mers perfect si eram linistiti: semnaseram un contract pe trei ani. Asadar eram relaxati, ne intelegeam foarte bine, dar la sfarsitul lui februarie nu se facuse inca prima plata pentru 2015. Am cerut explicatii si ne-au explicat, prin e-mail, ca au intrerupt sponsorizarea, fara sa ne spuna de ce. Ne-au spus ca nu mai pot continua, dar au facut o echipa in Moto3 (cu motociclete KTM pilotate de cehul Jakub Kornfeil si de malaezianul Zulfahmi Khairuddin, n.r.)”

In ciuda pierderii a catorva milioane de euro, campionul spaniol ne asigura ca echipa va continua in MotoGP: „Da, cu siguranta, nu avem nicio intentie sa ne oprim. Lucram la cateva alternative importante, speram sa semnam ceva inainte de Austin.” Intre timp, motocicletele Honda Open ale echipei au devenit negre.

 

Interviurile televizate, o corvoada

Televiziunile sunt din ce in ce mai „stapane” peste Motomondial, dar gestiunea nu e tocmai simpla si incep sa apara probleme cu pilotii, satui sa raspunda la aceeasi intrebare de cate sapte-opt ori de fiecare data. Solutia ar fi sa se formeze grupuri de televiziuni, dar se pare ca Dorna nu vrea sa procedeze asa, pentru a evita plangeri din partea celor care au platit drepturile cu bani grei. Dar o solutie va trebui gasita.

losail-qatar

Nocturna de 5,4 milioane de wati

Ce inseamna sa iluminezi un circuit ca sa se vada ca pe timp de zi? Iata cateva date. Suprafata iluminata echivaleaza cu circa 70 de terenuri de fotbal, puterea instalatiei fiind de 5,4 milioane de wati, asigurata de 44 de generatoare. Puterea generata ar putea ilumina simultan circa 3.000 de apartamente normale sau un drum de la Doha pana la Moscova.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account