Echipa de uzină Suzuki, Yoshimura SERT Motul, a câștigat astăzi a 45-a ediție a Cursei de 24 de Ore de la Le Mans. Podiumul a fost completat de YART, echipa de uzină Yamaha, și de FCC TSR Honda France, echipa de uzină Honda.
Cursa de 24 de Ore de la Le Mans s-a desfășurat în condiții meteo surprinzător de bune și de constante pentru vestul Franței în această perioadă a anului, dar a avut chiar și așa destule răsturnări de situație. Echipa Yamaha Austria pornea din pole-position după ce a bătut recordul circuitului în calificări, dar rata startul din cauza pornirii dificile a motocicletei. Cei trei piloți (Niccolo Canepa, Marvin Fritz și Karel Hanika) se vedeau nevoiți să tragă tare pentru a recupera. Tot la start a avut loc un incident destul de urât în care Bradley Smith (Moto AIN) era lovit din spate după un start dificil de către un alt pilot care venea din urmă, lansat. Pilotul britanic a fost transportat imediat la spital, unde s-a constatat că nu pățise nimic grav, dar a rămas acolo pentru monitorizare. Echipa Moto AIN, una dintre favoritele la podium, a fost nevoită să abandoneze, cu motocicleta avariată serios.
Lupta la vârf s-a dat inițial între Suzuki, prin echipa de uzină SERT (cu piloții Sylvain Guintoli, Xavier Simeon și Gregg Black), și Honda, prin FCC TSR (cu Mike di Meglio, Josh Hook și Gino Rea). Ambele echipe au avut probleme de-a lungul cursei, dar cei de la Yoshimura SERT Motul s-au descurcat excelent și au reușit să treacă la conducere din nou, gestionându-și avantajul până la final. Cei de la FCC TSR au pierdut foarte mult timp, cu două căzături, dar au rămas în poziție de podium, cu un ecart enorm însă față de primele două locuri. Yamaha Austria a avansat până în poziția a doua, rulând în a doua jumătate a cursei la aproximativ un tur de lideri. În echipa SERT, Gregg Black a reușit o serie de tururi rapide care le-a frânt spiritul celor de la YART, care și-au dat seama că nu au șanse să recupereze. Ultima parte a cursei a fost destul de statică în ceea ce privește pozițiile din top 10. Echipele de pe podium au dus curse de conservare pentru a-și asigura punctajul. Foarte interesant a fost faptul că, în ultimele 10 ore ale cursei, șase motociclete de clasă inferioară Superstock s-au menținut în top 10.
Un fapt interesant: câștigătorii au parcurs 840 de tururi ale circuitului Bugatti de la Le Mans în cele 24 de ore ale cursei, parcurgând peste 3.450 de kilometri!
Pe locul patru la general și câștigători la Superstock au fost cei de la Team 18 Sapeurs Pompiers (Yamaha R1), o echipă de tradiție în anduranță, urmați de No Limits Motor Team (Suzuki GSX-R1000) și de National Motos (Honda CBR1000RR-R).
Printre marii perdanți ai etapei s-a numărat echipa de uzină BMW, cu numărul 37, care a abandonat din cauza unei probleme tehnice în timp ce se lupta la vârf, Viltais IGOL (Yamaha R1, numărul 333), care s-au retras și ei din cauza unei defecțiuni grave și ERC Ducati, care s-au remarcat prin viteză, dar au suferit mult din cauza problemelor tehnice, terminând pe locul 15. Tot ghinion au avut și SRC Kawasaki Webike (echipa susținută de uzină), care au fost nevoiți să schimbe motorul motocicletei noaptea. Au revenit în cursă pentru a acumula experiență cu noua motocicletă înainte de următoarea etapă, terminând pe 18.
De remarcat și parcursul echipei Energie Endurance 91, în care ar fi trebuit să ruleze bulgarul Martin Choy. Acesta s-a accidentat la prima etapă de Campionat Est-European de la Serres și a fost înlocuit de austriacul Jan Mohr (care a câștigat acea etapă de la Serres). Au terminat pe 16 la general și pe 9 la Superstock, cu al lor Kawasaki ZX-10R.
Următoarea etapă va fi Cursa de 24 de Ore de la Spa Francorchamps, pe 4-5 iunie, marcând revenirea competițiilor moto de nivel înalt pe legendarul circuit belgian.