Dovizioso testează din nou cu Aprilia, la Mugello. Ce opțiuni are?

Marți și miercuri, Dovi va reveni în șaua prototipului Aprilia RS-GP, de această dată la Mugello. Testul este foarte important. Producătorul din Noale este gata să-l angajeze pe Andrea, care va trebui să se hotărască ce face în 2022. Foarte multe depind de aceste două zile de teste. Dar ce alte opțiuni are fostul pilot Ducati?

Vremea ar putea fi cel mai dur adversar al lui Andrea Dovizioso, care este gata să testeze din nou cu Aprilia la Mugello mâine și poimâine. Deocamdată, prognoza arată vreme bună doar până după prânz pentru ziua de marți, apoi ar urma ploi slabe, iar miercuri se așteaptă ploaie serioasă toată ziua. Nu ar fi cel mai bun deznodământ pentru zilele de test, care ar putea fi foarte importante pentru viitorul pilotului italian și al producătorului din Noale.

După ce a testat prototipul RS-GP la Jerez timp de trei zile, în aprilie, Aprilia a cerut mai multe modificări legate de ergonomie, conform inginerului Romano Albesiano. Cei de la Aprilia au lucrat serios la aceste modificări, semn că la Noale se face totul pentru a-l convinge pe Dovi, căruia i se va oferi un loc pentru 2022 în echipa de uzină, alături de Aleix Espargaro.

Sunt evidente eforturile celor de la Aprilia de a-l angaja pe cel mai rapid pilot liber de contract, dar se depun eforturi clare și pentru a crea o echipă competitivă. În 2022, este foarte probabil ca producătorul italian să aibă și o echipă satelit (deocamdată pare că va fi echipa Gresini), pentru a avea patru motociclete RS-GP pe pistă, accelerând astfel dezvoltarea modelului.

La Mugello, Dovizioso a mers mereu tare pe Ducati, circuitul plăcându-i mult mai mult decât Jerez, iar modificările ar trebui să-l facă pe Andrea să se simtă mai în largul său la ghidonul lui RS-GP. Probabil, italianul va forța mult mai mult decât a făcut-o luna trecută în Spania. De aceea, după aceste teste, ar trebui să fie mai clar nivelul motocicletei Aprilia și competitivitatea lui Dovi cu această motocicletă. În trecut, italianul nu era foarte convins de proiectele producătorului din Noale, dar întâi a vizitat departamentul de curse de la Aprilia, apoi a testat la Jerez și și-a dat seama că motocicleta este foarte diferită de cea de acum câțiva ani.

Resursele pe care le are la dispoziție Aprilia sunt mai modeste decât ale celorlalți producători, dar eforturile s-au întețit și Andrea și-a putut da seama de acest lucru. Încă nu s-a discutat salariul, dar, cu un program bun, acest aspect devine unul secundar, căci italianul nu are atât de multă nevoie de bani, cât de o motocicletă competitivă.

Există alternative la Aprilia pentru Dovizioso? Sigur nu la Ducati, Suzuki sau Honda, din diferite motive. Ar rămâne atunci Yamaha și KTM. O Yamaha M1 este, probabil, un vis pentru Andrea, dar singurul loc disponibil ar putea fi cel al lui Valentino Rossi în echipa Petronas, dacă Doctorul ar decide să se retragă anul viitor. Dar, chiar dacă s-ar întâmpla asta, este foarte greu să ne imaginăm că Petronas ar înlocui un pilot de 42 de ani cu unul de 36 de ani. E posibil, dar nu foarte probabil.

În ceea ce privește varianta KTM, directorul tehnic Pit Beirer declarase recent că „KTM se gândește la piloți tineri, nu ne interesează cineva precum Andrea Dovizioso.” Dar după debutul foarte complicat al sezonului 2021, s-ar putea schimba atitudinea austriecilor, pentru că s-ar părea că un pilot cu experiența lui Dovi ar fi un mare plus pentru producătorul din Mattighofen. Cea mai probabilă variantă rămâne însă Aprilia.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account