MotoGP Motegi 2015. Știați că…?

Iată ce am aflat cu ocazia Marelui Premiu al Japoniei: Rossi pregătește o super-cursă la al său Ranch la finalul sezonului. S-a confirmat oficial: Rossi este cel mai renumit sportiv italian din lume. Iar Hernandez a căzut din lac în puț.

gallery-gp-motegi-giappone-2015-26

Rossi pregătește o super-cursă la locul său de joacă, Il Ranch

Vestea nu este încă oficială, dar lucrurile sunt 99% stabilite. Valentino Rossi va organiza o cursă de dimensiuni epocale la al său Ranch la finalul sezonului, cu aproape toți piloții din MotoGP. Un fel de al 19-lea Mare Premiu al sezonului, cu o organizare la scară nemaivăzută până acum pentru o competiție amicală. Practic toți piloții din MotoGP au acceptat deja invitația și nu este exclus ca această competiție să devină o tradiție de final de sezon. Deocamdată nu se știu alte detalii, dar e foarte probabil ca această cursă să aibă loc la începutul lunii decembrie, după tradiționala participare a lui Rossi la raliul de la Monza.

 

Comparație 2015/2014

Iată comparația între punctele obținute de primii piloți clasați în 2015 față de sezonul trecut: Rossi 283/230: +53 puncte; Lorenzo 265/227: +38; Marquez 197/312: -115; Iannone 172/102: +70; Pedrosa 154/230: -76; Smith 152/92: +60; Dovizioso 150/153: -3; Crutchlow: 98/63 +35.

 

Competiția între coechipieri

Este lucru știut în lumea curselor: primul om pe care trebuie să-l bați este chiar coechipierul tău, care aleargă pe aceeași motocicletă. Care dintre coechipieri a terminat în fața celuilalt în mai multe curse în acest sezon? Iată comparația:

Rossi/Lorenzo: 8/7; Marquez/Pedrosa: 8/5; Iannone/Dovizioso: 9/6; A.Espargaró/Viñales: 11/4; Smith/P.Espargaró: 13/2; Petrucci/Hernandez: 10/5.

gallery-gp-motegi-giappone-2015-8

E oficial: Valentino Rossi este cel mai cunoscut sportiv italian

Sâmbătă, cotidianul italian „La Reppublica” a publicat rezultatele unui sondaj interesant realizat de Repucom, una dintre cele mai importante companii de marketing în domeniul sportului. Sondajul se referea la notorietatea a peste 6.500 de sportivi. Valentino Rossi și-a spulberat toți rivalii în acest sondaj, chiar și pe cei mai renumiți fotbaliști italieni, precum Francesco Totti și Gigi Buffon. Conform sondajului, Rossi este cunoscut de 100% din publicul întrebat (Totti ajunge la 99% și Buffon la 98%) și, în ceea ce privește indicele de încredere, Doctorul domină cu un indice de 68, față de 65 pentru fotbalistul Pirlo și 57 pentru Pellegrini. Și Rossi este și cel mai urmărit pe rețelele sociale: 11 milioane de fani pe Facebook, 3,7 milioane de abonați pe Twitter și 1,7 milioane pe Instagram.

 

Zarco: un titlu obținut cu multă muncă

Weekendul trecut, Zarco a devenit campion mondial la Moto2 înainte să înceapă cursa, după retragerea din competiție a lui Tito Rabat, campionul de anul trecut neputând să alerge din cauza unei accidentări. Dar titlul lui Zarco nu a venit din noroc chior, căci francezul avea deja un avantaj enorm în clasament și, deși matematic mai putea fi ajuns, e foarte puțin probabil să se fi întâmplat acest lucru în cele patru curse care mai erau de disputat. Zarco a obținut anul acesta 12 podiumuri consecutive (un record pentru Moto2), șapte victorii și un titlu pe deplin meritat. Francezul s-a născut la Cannes în 1990 și a ajuns în poziția de a se lupta pentru titlu după o carieră anevoioasă, de-a lungul căreia Johann s-a luptat, a muncit și a făcut sacrificii enorme. Principalele două persoane cărora Zarco le datorează succesul sunt managerul și antrenorul său, Laurent Fellon, și pilotul maghiar Gabor Talmacsi. Francezul le-a mulțumit amândurora în conferința de presă organizată după obținerea titlului.

cjohannzarcoestenoulcampionmondi-1444387598

Zarco a început să alerge de mic pe minimoto, pasiunea fiindu-i insuflată de tatăl său. Acesta, însă, a dispărut din viața fiului său la puțin timp după aceea. Întâmplător, Fellon l-a cunoscut pe Zarco pe când acesta avea 10 ani, i-a văzut potențialul și l-a dus în Italia să concureze în campionatele de minimoto. În 2007, Zarco a devenit campion în prima ediție a Red Bull Rookies Cup și, pentru a fi alături de antrenorul său, a plecat cu scuterul de la Antibes, unde locuia, până la Avignon, la 245 km distanță, și a locuit în casa lui Fellon, dormind pe canapeaua din sufrageria acestuia, timp de cinci ani. În ciuda rezultatelor din 2007, în 2008 Zarco n-a alergat în Motomondial. Dar a continuat să se antreneze și să participe la curse, mai ales în Ungaria, deoarece soția lui Fellon era unguroaică și l-a ajutat să meargă la Budapesta să se antreneze, unde l-a cunoscut pe Gabor Talmacsi, care în 2009 l-a ajutat să ajungă în Motomondial. În 2010 obținea prima sa victorie într-un Mare Premiu, chiar în Japonia. Iată ce înseamnă un titlu obținut prin muncă și sacrificii.

 

Rossi: „Se cade prea mult cu pneurile Michelin.”

Fără să dea detalii, Valentino a vorbit pe scurt despre ce s-a întâmplat la Aragon în testele cu pneurile producătorului francez, Valentino căzând în viraul doi (la fel ca Smith și Petrucci, de altfel). „Am căzut mai mult în două teste cu Michelin decât în 14 curse cu Bridgestone…. E clar că pneurile franțuzești necesită un stil de pilotaj foarte diferit și va trebui să lucrăm mult ca să adaptăm motocicletele noilor pneuri,” a declarat multiplul campion mondial.

 

Hernandez… din lac în puț

Când Yonny Hernadez a avut posibilitatea de a alerga pentru echipa Avintia, a preferat să găsească o alternativă, căci nu mai voia să alerge pe Ducati. Astfel, a semnat cu echipa Aspar a lui Martinez, convins că va pilota o Honda, dar echipa spaniolă era deja în tratative cu Ducati, cu care a și ajuns la un acord pentru sezonul viitor. Astfel, în 2016 Hernandez va alerga tot pe Ducati GP14.2, aceeași motocicletă pe care o folosește acum în echipa Pramac.

771_P05_Bastianini.2015-1

Bastianini în dispută cu echipa Gresini

În Japonia s-a petrecut un nou episod din disputa între Enea Bastianini, unul dintre cei mai promițători tineri piloți de la Moto3, și echipa sa, Gresini. Pilotul avea un contract semnat cu echipa italiană și pe 2016, cu o penalitate de 300.000 de euro în cazul în care una dintre părți nu-și îndeplinea obligația. Dar Enea, cu unchiul său pe post de manager, a semnat cu Emilio Alzamora pentru anul viitor, urmând să-l înlocuiască pe Fabio Quartararo (care va trece în echipa Leopard anul viitor). Pilotul italian și managerul fraților Marquez, însă, nu luaseră în calcul îndârjirea lui Fausto Gresini de a-l păstra pe Bastianini în echipa sa. Gresini a notificat IRTA (organizația echipelor din MotoGP), care a examinat contractul și i-a dat dreptate managerului. Astfel, Bastianini ar urma să alerge în 2016 cu echipa Gresini împotriva voinței sale. Echipa Gresini spune că nu este vina lui Enea, ci a celor care l-au sfătuit. Se pare că problema nu s-a rezolvat încă, Bastianini fiind foarte hotărât să treacă în echipa lui Alzamora.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account