Diseară începe! Cine câștigă?

Ca în fiecare an, competiția este din ce în ce mai acerbă în clasa regină a Motomondialului. Foarte mulți piloți au un nivel foarte apropiat și este mai greu decât oricând să prezici un rezultat. Dar noi încercăm oricum.

Ieri seară, Pecco Bagnaia a scris istorie, spulberând recordul oficial al lui Marc Marquez cu peste șase zecimi de secundă în calificări – acel 1:52,776 într-un tur aproape perfect. Tot sub recordul lui Marquez au coborât însă șapte alți piloți, printre care și Valentino Rossi care, la 42 de ani, a făcut de departe cel mai rapid tur al său din toate timpurile pe circuitul Losail.

Desigur, asta s-a întâmplat și cu ajutorul „elevului” său Pecco Bagnaia, care l-a tras pe Doctor în turul său rapid. Rossi i-a mulțumit și l-a felicitat pe tânărul rider de la Ducati și ambii au spus că sesiunea împreună nu fusese planificată, dar că le-a ieșit atât de bine încât se gândesc să repete experiența.

Așadar, foarte mulți piloți au fost extrem de rapizi în calificări. Într-atât de mult încât primii 17 piloți au coborât sub pragul de 1:54 în calificări, inclusiv debutanții Enea Bastianini și Jorge Martin. Dar timpii din calificări nu spun toată povestea. De fapt, nu spun deloc povestea corectă, căci lista cu piloții în ordinea ritmului de cursă ar arăta cu totul altfel decât ordinea în grilă.

Cei mai rapizi piloți ca ritm de cursă au fost Johann Zarco, Maverick Vinales și Fabio Quartararo, aceștia stabilind timpi foarte competitivi tur după tur, chiar și pe pneuri uzate. Ei au și avantajul unor poziții bune la start, față de alți piloți competitivi în simularea de cursă, precum Oliveira, Mir, Rins și Morbidelli, care pornesc mai din spate.

Foarte interesant va fi jocul strategiilor. Motocicletele Ducati sunt foarte rapide pe lunga linie dreaptă din Qatar, Zarco stabilind chiar noul record absolut, peste 362 km/h. Dar francezul avea avantajul aspirației lui Bastianini pe linia dreaptă și a ajuns atât de tare la punctul de frânare încât a ratat frânarea și a ieșit de pe pistă. Francezul se declara însă foarte încântat de avantajul pe linia dreaptă, spunând că asta îi permite să meargă mai conservator pe viraje, să conserve mai bine pneul. De același avantaj vor beneficia și piloți foarte rapizi precum Bagnaia și, mai ales, Jack Miller, care a evoluat excelent pe parcursul sezonului trecut și în testele din Qatar de acum două săptămâni și care se numără, fără îndoială, printre favoriții la victorie în cursa de diseară.

Piloții Yamaha sunt și ei foarte rapizi, dar ei se vor confrunta cu eterna problemă a dezavantajului pe linie dreaptă și vor avea nevoie de pistă liberă în față pentru a-și putea pune în valoare atuul vitezei pe viraj. Ceea ce e foarte problematic: chiar dacă Vinales, Quartararo sau Morbidelli (sau, de ce nu, Rossi) ar conduce la intrarea pe linia dreaptă, vor fi depășiți fără drept de apel de motocicletele Ducati din spate și vor avea din nou în față pe cineva mai lent în apexul următoarelor viraje, încetinindu-i.

Pentru mine, favoritul la victorie este Jack Miller, care n-a mers cât de tare ar fi putut în calificări, dar a rulat mult la ritm rapid pe circuitul qatarez și în teste și are avantajul echipei de uzină și a încrederii în forțele proprii, plus o maturitate pe care  nu o avea acum doi-trei ani. Dar se vor lupta la victorie și Zarco, Vinales, Quartararo, Bagnaia. Și nu exclud să vedem în lupta pentru podium nici pe Aleix Espargaro, Joan Mir, Alex Rins.

Cert este că rezultatul unei curse este mai greu de prezis decât oricând și vă vom avea o cursă extrem de strânsă. De-abia aștept!

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account