Încurajat de planurile ambițioase ale guvernului nipon, care dorește să aibă pe străzi nu mai puțin de 40.000 de mașini alimentate cu hidrogen până în 2020, Honda a depus patentul unei motociclete roadster care să înglobeze tehnologia fuel-cell.
Alături de alte zece mari companii, precum Toyota sau Nissan, Honda vrea să beneficieze din plin de investițiile statului nipon în cele 160 de stații de alimentare cu hidrogen pentru a lua prim-planul industriei în pionieratul cu tehnologia fuel-cell.
Patentul depus de inginerii japonezi reprezintă un model roadster, respectând proporțiile unui motor tradițional de 750 cc. Un element important pe care l-am remarcat la desenul tehnic depus de Honda este utilizarea unei bascule monobraț, cel mai probabil cu un motor electric situat fix în zona de prindere a basculei pe cadru. De asemenea, ne așteptăm ca motorul electric să beneficieze și de o funcție de regenerare a energiei, un aspect tehnic foarte important pentru ciclistica unei eventuale motociclete.
Rămâne de văzut dacă patentul niponilor se va materializa curând într-un model de serie, dar ne așteptăm ca în 2019 cel târziu să vedem la unul din marile saloane moto conceptul unei motociclete Honda alimentate cu hidrogen.