Noul Ducati Monster marchează schimbări majore față de generațiile precedente, îndepărtându-se de canoanele producătorului din Bologna prin renunțarea la cadrul-grilă din oțel. Motocicleta este mai ușoară decât oricând.
Nu mai puțin de 350.000 de exemplare de Ducati Monster au ieșit pe poarta fabricii din Borgo Panigale în cei 28 de ani de când a apărut legendarul M900, în 1992. Și chiar dacă modelul s-a schimbat mult de atunci, și-a păstrat o identitate proprie, fără îndoială.
Noul Ducati Monster 2021 (al cărui slogan, nu întâmplător, este „just fun”) este un model care rupe tradițiile, dar păstrează totuși caracteristicile tipice de Monster – minimalism, greutate redusă și un motor gândit pentru distracție pe stradă, cu o ciclistică precisă, derivată din cea a modelelor sportive. La vremea aceea, în 1992, era vorba de un cadru-grilă din oțel cu suspensia preluată de la superbike-ul 851, astăzi este cadrul Front Frame cu motor portant, preluat de la Panigale V4. Noul model este atât de important pentru bolognezi încât nici nu i se mai menționează cilindreea în denumire. E, pur și simplu, „Monster”.
Stilistic, modelul de îndepărtează așadar de tradiții, lucru evident din vederea laterală, unde pare ascuțit și tăios ca design. Rezervorul se schimbă destul de mult, sprijinindu-se pe acel „Front Frame”, care este montat pe motorul de 937 cmc folosit deja pe modelul Supersport 950. Se schimbă și ergonomia, mai modernă, grație scurtării generale, care apropie șaua de ghidon. Grupul optic anterior integrează lumina pe timp de zi cu LED.
Cadrul este, cum vă spuneam, o structură Front Frame din aluminiu similară conceptual cu cea de pe Panigale V4, soluție care permite economisirea a 4,5 kg față de cadrul din oțel al lui Monster 821. Subcadrul șeii este realizat din GFRP (polimer ranforsat cu fibră de sticlă) și economisește și el 1,9 kg. Ambele soluții permit obținerea unei mase la gol de doar 166 kg, valoare care ajunge la 188 kg cu plinurile făcute.
Furca este nereglabilă, cu jambe de 43 mm, iar pe spate găsim un monoamortizor reglabil montat în schemă cantilever. Jantele de 17” vin încălțate cu pneuri Pirelli Diablo Rosso, iar sistemul de frânare se bazează pe discuri de 32o mm pe față cu etriere Brembo M4.32 și un disc de 245 mm pe spate.
Șaua e joasă, la doar 820 mm de sol, existând o variantă opțională de doar 800 mm, plus un kit de coborâre a suspensiilor, care duce șaua la 775 mm.
Motorul este deja cunoscutul Testastretta de 937 cmc, care, în această versiune Euro 5, a pierdut greutate (2,4 kg), câștigând 2 CP față de motorul 821 pe care îl înlocuiește. Puterea maximă ajunge astfel la 111 CP la 9.250 rpm și cuplul la 93 Nm la 6.500 rpm. Schimbul de ulei se face la fiecare 15.000 km, iar Desmo Service (cu verificarea și eventuala reglare a jocului supapelor) la fiecare 30.000 km.
Noul ambreiaj antihopping este mai ușor de acționat (cu 20% mai puțină forță necesară față de precedentul). Quickshifter-ul DQS bidirecțional este disponibil în echiparea de serie. La capitolul eletronică, sistemul ride-by-wire oferă trei moduri de pilotaj, care reglează controlul tracțiunii DTC, sistemul anti-wheelie, DWC și sistemul Launch Control. Sistemul ABS este de tip Cornering și totul se gestionează și se vizualizează prin intermediul unui ecran TFT color de 4,3 inci, inspirat vizual din Panigale și Streetfighter și presetat pentru Ducati Multimedia System.
Noul Ducati Monster 2021 va fi disponibil în versiunile Monster și Monster+. Culorile, pentru ambele, sunt Ducati Red, Aviator Grey și Dark Stealth. Versiunea de bază va costa 11.290 de euro în Italia, cu varianta Monster+ (care vine cu parbriz și cu capac monopost pentru șaua pasagerului) ajungând la 11.590 euro.