Odată cu EICMA, italienii au un nou vârf de gamă pentru nișa scramblerelor – Ducati Scrambler 1100.
Noul model vine să întregească gama constructorului din Borgo Panigale cu o evoluție a motorului Monster 1100 EVO, ce furnizează 86 CP și 88 Nm. Suficient pentru a-l impune ca leader al segmentului pentru Ducati, în fața modelelor 800 și 400, cel Scrambler 1100 intră pe teritoriul britanicilor de la Triumph T120 și nemților de la BMW – R nineT Scrambler.
Pentru moment au fost prezentate trei declinări ale acestui model – cea de bază, Special și Sport. Ai la îndemână suficiente variante ca să te simți Steve McQueen, dar italienii nu se vor opri aici. Cel mai probabil, vom avea în curând în fața ochilor și variante Cafe Racer sau Desert Sled.
Design-ul retro modern a fost creat de italieni minimizând numărul componentelor de plastic, făcând loc unor materiale mai distinse, precum oțel și aluminiu, cu finisaje atent realizate. Asta îi va da motocicletei un aspect mai robust, dar în același timp mai stilat.
În ciuda focusului pe elemente retro, Scrambler 1100 este cât se poate de modern din punct de vedere al tehnologiei – avem lumini de zi cu LED (pe lângă inelul din far, un X și-a făcut apariția pentru a evidenția mai bine acest model), cornering ABS de la Bosch, controlul tracțiunii și un nou panou de bord.
Scrambler 1100 Special are o tentă mai modernă, cu roți spițate,evacuare cromată și aripi față-spate din aluminiu. Cromatic vorbind, este disponibil doar în culoarea Custom Grey și are o șa maro, diferită față de cea a modelului de bază.
Scrambler 1100 Sport este cel mai agresiv ca design și merge ușor spre Cafe Racer. Însă nu suficient de mult pentru a nu lăsa locul unui Cafe Racer dedicat, pe care îl așteptăm cu nerăbdare. Culoarea Viper Black cu detalii în galben pe rezervor evidențiază suspensia Ohlins și jantele din aluminiu cu un design special. Și în acest caz, șaua are o formă diferită față de restul gamei.