Testăm ghetele ușoare KnitLite de la BMW Motorrad de la începutul sezonului și ne-au surprins în foarte multe feluri. Ca orice echipament BMW, ieftine nu sunt, dar oferă foarte multe de banii respectivi.
Ghetele BMW KnitLite sunt noi în gama de echipamente BMW Motorrad pentru 2021, fiind destinate utilizării „light”, în mediul urban, dar și pentru un touring lejer. La o primă vedere, marele lor plus este aspectul cool și casual. De la distanță, par și destul de confortabile. Arată atât de casual, de fapt, încât atunci când am vrut să intru pe pistă la AMCKart pentru acest video, oamenii de acolo erau inițial suspicioși în privința încălțărilor, crezând că sunt pe cale să intru pe circuit încălțat în adidași. După demonstrații și explicații, n-a fost nicio problemă, dar semnul inițial este unul bun, fiind clar că par foarte „casual”.
BMW spune despre KnitLite că sunt ghete ușoare, omologate ca încălțăminte moto cu clasa de protecție 1. Materialul din care sunt făcute este o țesătură 3D specială, gândită să combine un look sportiv și casual cu un nivel ridicat de confort. Există întărituri la vârf și la călcâi, un fermoar pe interior pentru încălțare și descălțare rapidă și o talpă groasă din poliuretan, rezistentă la ulei și benzină.
Ce am constatat noi? La o primă purtare, ghetele par puțin dezamăgitoare. Par mai ușoare și mai flexibile decât sunt de fapt și, inițial, am fost aproape mirat să constat că se simt, totuși, ca niște încălțări moto. Talpa e destul de rigidă și e clar că protecția este la un nivel mai ridicat decât pare la prima vedere, din exterior. Tot inițial, pe căldură, mă așteptam ca ventilația să fie mai bună de atât, cel puțin văzând țesătura 3D aparent foarte lejeră.
Dar ghetele KnitLite sunt totuși echipamente moto și le simți ca atare, nu ca pe niște espadrile. Partea bună fiind că au și protecția necesară unor ghete moto. Revelația a venit la capătul unei zile lungi petrecute în ele, în poligonul de curs de la Rider Academy. Mi-am dat seama că, după prima oră, am și uitat că sunt încălțat în ghete de moto. Sunt mai ușoare și mai lejere pe picior decât cizmele touring pe care le port de obicei, se ventilează mult mai bine și nu strâng prea tare, nu se încing și nu te deranjează la mers pe jos, chiar și pe distanțe lungi. Nu mă bat niciunde și nu acumulează vreun miros neplăcut, chiar și după multe ore de purtare.
Un amendament ar fi că îți trebuie șosete lungi, altfel partea de sus tinde să fie incomodă pe pielea de deasupra gleznei.
Un mare bonus este faptul că sunt foarte rezistente la ploaie, deși BMW nu spune că ar fi impermeabile. Le-am purtat pe câteva ploi nu foarte intense, ce-i drept, și n-a intrat niciun strop de apă. La fel spune și prietenul Cristi Scutariu, care poartă exact același model și care s-a întâlnit chiar și cu ploaie mai zdravănă.
La 1.196 de lei pe shop-ul online BMW, ghetele KnitLite sunt orice, numai ieftine nu. Mai ales că sunt mai degrabă înspre partea „casual” a spectrului, nefiind foarte specializate, cu super protecții sau tehnologii nemaivăzute. Dar arată foarte bine, sunt comode de purtat toată ziua, se ventilează binișor și rezistă la ploaie și își păstrează destul de bine aspectul și după purtare mai intensă, pe vreme variabilă. Sunt mult mai solide și rezistente decât par la prima vedere și le poți purta toată ziua și dacă mergi mult pe jos.
Deocamdată avem cam 2.000 km cu ghetele KnitLite, dar vom continua testul de-a lungul sezonului și vă vom ține la curent. Ride Safe!