Suzuki prezintă GSX-R 1000 Concept, un concept care prevestește mult-așteptatul succesor al generației actuale de GSX-R 1000. Motor mai puternic, electronică sofisticată, greutate redusă – GSX-R 1000 revine în forță.
[wzslider]Deși oficial este vorba despre un concept, motocicleta pare destul de aproape de producția de serie. Este vorba de a șasea generație a uneia dintre cele mai apreciate supersportive din ultimii 30 de ani – Suzuki GSX-R 1000. Conform celor din Hamamatsu, modelul prezentat la EICMA este „cel mai puternic GSX-R construit vreodată”.
Fiind un proiect dezvoltat în urma experienței acumulat în competiții – Superbike, Superstock, Anduranță și prototipul GSX-RR din MotoGP, noul GSX-R 1000 este mai ușor, mai compact, are o aerodinamică îmbunătățită și o livrare a cuplului foarte fluidă, care asigură performanțe de top. Printre componentele noi cele mai importante se numără noul sistem de gestiune electronică, derivat din tehnologia dezvoltată în MotoGP, suspensiile inovatoare și motorul cu performanțe de vârf.
Primul lucru care sare în ochi este sistemul de admisie derivat din MotoGP, cu carenajul desenat pentru a favoriza la maximum aerodinamica motocicletei. Sistemul de iluminare folosește becuri LED în față și în spate. Carenajul este mai compact, cu o secțiune frontală de dimensiuni reduse și rezervor cu profil mai jos și mai îngust.
Motorul cu patru cilindri în linie DOHC de 999 cmc a fost complet reproiectat. O premieră este sistemul SR-VVT (Suzuki Racing – Variable Valve Timing), un sistem de distribuție variabilă a supapelor de admisie pentru un cuplu viguros de la regimuri joase, fără a renunța la performanțele maxime atunci când turația se apropie de zona roșie a turometrului. Sistemul de alimentare folosește tehnologie S-TFI (Suzuki Top Feed Injector), cu injectoare secundare amplasate în partea superioară a galeriei de admisie. Carburantul este astfel pulverizat foarte fin în camera de ardere la regimuri înalte. Electronica avansată gestionează toate funcțiile motorului prin sistemul denumit Broad Power System.
Experiența acumulată în MotoGP a ajutat la dezvoltare electronicii folosite pe noua supersportivă din Hamamatsu. Noul GSX-R 1000 Concept folosește: accelerație electronică ride-by-wire, Traction Control setabil cu 10 niveluri de intervenție, sistem S-DMS (Suzuki Drive Mode Selector) cu trei moduri de pilotaj, quickshifter, launch control și ABS. Punctul forte al părții electronice este punerea la punct a unui sistem foarte practic și ușor de utilizat, care nu cere o perioadă de adaptare și abilități de informatician pentru a face setările.
Cadrul este de tip grindă dublă din aluminiu, asociat cu inovatoarele suspensii Showa. Pe față s-a folosit o furcă Showa BFF (Balance Free Front), iar pe spate s-a montat un monoamortizor Showa BFRC lite (Balance Free Rear Cushion).