Un britanic priceput și nu tocmai sănătos la cap a construit o motocicletă cu motor V8 de 3.000 cmc. Vreți una? Costă doar 118.000 de euro.
Dacă noul Triumph Rocket III vi se părea maximul în materie de motoare exagerate pe motociclete, ei bine, nu e chiar așa. Zef Eisenberg, pilot și deținător de recorduri de viteză, nu găsea nimic pe piață care să-i satisfacă pofta de putere, așa că și-a făcut propria motocicletă.
Modelul a fost construit în întregime de el, folosind un motor V8 de 3.000 cmc (produs de compania sa, Eisenberg Racing) care, în versiunea omologată pentru circulația pe drumuri publice (da, e o motocicletă de stradă complet legală!) dezvoltă între 420 și 480 CP, cu posibilitatea de a ajunge la 500 CP cu carburant special. Viteza maximă este estimată undeva la 350 km/h, o valoare impresionantă pentru o motocicletă naked.
Partea și mai surprinzătoare este legată de greutatea motocicletei, mult sub ceea ce ne-am aștepta. Asta pentru că acest motor este considerat cel mai ușor motor V8 din lume la ora actuală, la o masă declarată de aproximativ 80 kg (un KTM LC8 V2 de 990 cmc cântărește în jur de 64 kg, pentru o comparație rapidă), iar motocicleta se pare că este mai ușoară chiar decât un Rocket III, cântărind 280 kg (față de 291 kg ale unui Rocket III). Și, deși are motorul V8 amplasat longitudinal, ampatamentul ajunge la rezonabila valoare de 1.650 mm.
Dacă sunteți interesați, Eisenberg acceptă comenzi pentru motocicletă, dar se pornește de la prețul de 100.000 de lire sterline, adică aproximativ 118.000 de euro.