Harley-Davidson a lansat motorul Screamin’ Eagle 135 Stage IV Performance, vândut separat și dedicat modelelor Touring produse după 2021.
Acest motor complet este dedicat riderilor însetați după performanțe. Dezvoltarea sa a fost făcută pe baza eforturilor piloților de uzină Harley-Davidson, care concurează în seria competițională King of Bagggers. Pentru a ușura instalarea, Harley-Davidson oferă și tunerul Screamin’ Eagle® Pro Street Performance, care permite respectarea normelor de emisie și păstrarea garanției.
Cu o cilindree de 2.212 cmc (135 cubic inch), acest motor produs în centrul Harley-Davidson Powertrain Operations din Menomonee Falls, Wisconsin, este cel mai mare și mai puternic V-Twin construit de compania americană. Este conceput să funcționeze la turații mari, cu gazul deschis în plin, oferind reprize fulminante de accelerație. Oferă 193 de N-m la 3.500 rpm, și 130 de cai putere la roată, la 5.500 rpm, ceea ce înseamnă cu 28% mai mult cuplu și cu 41% mai multă putere decât în cazul unui motor de producție Milwaukee-Eight 117.
Iată și componentele Screamin’ Eagle care sunt responsabilile pentru aceste performanțe:
- Corpuri de accelerație de 68 mm și conducte de admisie mașinate, inițial dezvoltate pentru echipa Harley-Davidson Screamin’ Eagle Factory Racing;
- Chiulase realizate prin mașinare și arcuri de supape de înaltă performanță, care rămân stabile atunci când camele cu cursă lungă lucrează;
- Placă a camelor frezată și pompă de ulei de înaltă presiune;
- Pistoane forjate, cilindri cu cămăși din oțel, volantă supradimensionată și un raport de compresie de 10.7:1;
- Injectoare cu o capacitate de 6.8 grame pe secundă;
Montarea noului propulsor nu necesită alte suporturi, iar prețul recomandat este de 7.999 de dolari.