După variantele mai exclusiviste și mai performante SP și SP2, Honda a prezentat la EICMA și varianta de bază a superbike-ului CBR1000RR Fireblade. Schimbările față de generația trecută sunt semnificative.
Raportul greutate/putere a fost îmbunătățit cu 14% față de generația trecută, cu o putere maximă de 192 CP la 13.000 rpm și 16 kg în minus (adică 195 kg cu plinurile făcute). Ambreiajul antihopping a fost reproiectat.
Din punct de vedere estetic, noua Fireblade se deosebește de variantele mai performante (și mai scumpe) prin schema coloristică și prin cadrul de aluminiu vopsit în negru. Rezervorul și toba sunt produse din titan. Farurile sunt cu LED, bordul este TFT, dar suspensiile sunt convenționale (nu semiactive ca la SP) și nu există quickshifter.
Accelerația este tot de tip ride-by-wire și există trei moduri de pilotaj selectabile de la ghidon, iar platforma inerțială Honda Selectable Torque Control include un sistem de control al tracțiunii reglabil pe nouă niveluri, cu funcții de anti-wheelie, frână de motor reglabilă, cornering ABS de ultimă generație.
Suspensiile constau într-o furcă inversată Showa BPF (Big Piston Fork) pe față și un amortizor Showa BFRC (Balance Free Rear Cushion) pe spate. Sistemul de frânare are etriere radiale Tokico în locul celor Brembo de pe versiunile SP. Deocamdată nu s-a anunțat încă un preț pentru această versiune de bază a sportivei nipone.