Yamaha WR450F este cea mai ușoară, mai compactă și mai rapidă motocicletă de enduro de 450 cmc pe care Yamaha a construit-o vreodată.
Bazată pe noua generație de crossere YZ450F, noua generație WR450F oferă performanță, control și agilitate, fiind ușor de setat.
Plasticele provin de la cel mai recent YZ450F, care a primit deja laude pentru nivelurile sale ridicate de agilitate.
Dar, noul WR450F beneficiază de multe modificări de design și de setări specifice pentru enduro. Acestea includ un ECU revizuit, cu o injecție de carburant mai rafinată, un șasiu revizuit pentru a oferi o rigiditate specifică uzului enduro, suspensii revizuite care oferă o gardă la sol mai joasă, precum și un rezervor de combustibil mai mare, de 7.4 litri.
Derivat de pe YZ450F, propulsorul dezvoltă o putere sporită datorită unui tract de admisie reproiectat, care oferă un traseu mai direct către supapele de admisie mai mari -39 mm – din titan. Pe lângă faptul că este mai ușor și mai subțire decât modelul anterior, acest motor cu carter uscat de 450 cmc are și un nou piston forjat, un corp de cilindru mai ușor, un rulment mai simplu și un nou lanț cu came, toate concepute pentru a face față performanței crescute.
Sistemul de gestionare a aerului a fost complet reproiectat, iar airbox-ul trage aer din spatele motocicletei prin canalele din noile panouri laterale, cadru și rezervor. Există, de asemenea, o tobă de eșapament scurtă, nou proiectată, care îmbunătățește centralizarea maselor și subliniază caracterul compact al WR450F.
Ambreiajul a fost și el reproiectat, cele opt plăcuțe de frecare fiind optimizate pentru WR. Angrenajul primar și carcasa sunt integrate, iar cele 6 arcuri ale modelului anterior sunt înlocuite cu un singur disc cu arc care oferă un mai bun control la tragerea și patinarea ambreiajului la ieșirea din virajele lente.
Transmisia cu 5 trepte are mai mult spațiu între arborele principal și arborele de antrenare, iar angrenajele arborelui principal sunt mai largi pentru o durabilitate sporită. Rapoartele lungi oferă pilotului capacitatea de a obține performanțe optime atât în teren tehnic lent cât și în zonele deschise, de viteză.
Sasiul WR450F prezintă o serie de modificări pentru a fi adecvat curselor de enduro. Schimbarea esențială este head pipe-ul repoziționat cu 15 mm mai jos, care, împreună cu șinele modificate ale rezervorului capătă un nou profil în formă de U inversat. Astfel, cadrul bilateral din aluminiu oferă un centru de greutate mai coborât. Totodată, cadrul este mai flexibil, pentru a reduce oboseala pilotului și a-i oferi mai mult feedback. Merită menționate aici și suporturi speciale de motor, cu un grad suplimentar de flexibilitate.
Protecțiile de plastic din zona radiatorului sunt cu 50 mm mai înguste decât modelul anterior, secțiunea mediană este mult mai subțire iar șaua are un profil mai plat. Astfel, pilotul se poate mișca în voie, în timpul frânării, accelerării și virajelor. Panourile laterale compacte fac parte din conducta spate din noua admisie a aerului, iar aripile mai mici din față și din spate generează un aspect mai agresiv. Aripa față oferă un flux de aer îmbunătățit radiatoarelor, iar aripa spate încorporează o parte inferioară mai conturată, ceea ce face mai ușoară prinderea de către rider atunci când este nevoit să manipuleaze fizic motocicleta.
Comparativ cu YZ450F, WR450F are cu 10 mm mai puțină cursă pentru suspensii, pentru a oferi o înălțime mai mică a șeii și un centru de greutate mai scăzut. Poziția de pilotaj este revizuită prin relocarea scărițelor mai jos pentru a oferi o creștere cu 10 mm a distanței dintre șoldurile și picioarele pilotului – iar ghidonul este acum mutat puțin mai aproape de rider.
Suspensiile KYB încorporează un nou reglaj de amortizare a compresiei, reglabil manual, fără instrumente – garniturile și apărătorile au fost reproiectate să ofere mai multă protecție împotriva noroiului. Yamaha Power Tuner App include acum o funcție Quick Tuning care permite alegerea pe loc între Smooth și Aggresive, ca două extreme în ce privește funcționarea motorului printr-un simplu tap pe un scrollbar.
Totodată sistemul de control al tracțiunii are două niveluri de asistență dar poate fi și dezactivat, Desigur, WR450F vine gata pregătit pentru enduro, cu o roată spate de 18 inch, gume de enduro, lumini, instrumente de bord, cric lateral și ventilator de răcire pentru radiator.