Airbag-ul este prezent pe Honda Gold Wing încă din 2006. Dar, acest sistem de siguranță pasivă a rămas unul caracteristic automobilelor, Piaggio fiind singurul producător, care s-a dovedit a fi interesant de airbaguri, pentru a echipa viitoarele MP3.
Nu este greu de înțeles de ce airbagurile și-au găsit loc doar pe o motocicletă descrisă drept nava amiral a Honda și pe un scuter cu trei roți, deloc pirpiriu ca și dimensiuni. Coliziunile frontale reprezintă doar aproximativ 10% din totalul accidentelor moto, de cele de mai multe ori, persoana din șa fiind din păcate și aruncată de pe vehicul.
Așa că Honda s-a gândit mai departe și a dezvăluit noi detalii, despre un sistem airbag la care s-au mai făcut referiri acum un an. Ce ar fi dacă airbag-ul s-ar înfășura în jurul riderului, urmând să se detașeze de motocicletă și să protejeze conducătorul sau conducătoarea motocicletei, chiar și dacă el sau ea este aruncat(ă) de pe motocicletă.
Deși ideea pare destul de S.F., nivelul tehnologiei actuale nu ar trebui să ne mai surprindă. Potrivit noilor detalii dezvăluite, airbagul va avea o formă de „W”, pentru a se putea umfla în forma unei veste de salvare, rămânând atașat de trunchiul pilotului, pe sub brațele sale.
Odată umflat, airbagul se va autosigila. Aceasta înseamnă că presiunea din airbag se egalizează cu cea existenta în sistemul de declanșare, care folosește două pompe pentru umflare. Mai multe detalii nu se cunosc încă, decât că patentele depuse de Honda sunt stufoase. Ceea ce e explicabil, ținând cont de faptul că sistemul trebuie să fie unul cât mai simplu, dar în același timp să rămână funcțional pe perioade mari de timp.
Deși există curente de opinie care spun că o astfel de direcție de cercetare ar rezolva doar o parte a problemei accidentelor moto, nu trebuie să uităm că pânâ în 2050, Honda și-a propus să elimine total decesele rezultate din utilizarea automobilelor și motocicletor pe care le produce. Ceea ce înseamnă, că, desigur, fiecare om contează.