Honda prezinta noile CB500X, CRF250M si Forza 300

Honda prezinta noile CB500X, CRF250M si Forza 300

Honda a prezentat in cadrul unei conferinte de presa la Barcelona ultimele noutati – care includ crossover-ul CB500X, micul supermoto CRF250M si maxiscuterul Forza 300.

Honda isi largeste gama de produse cu scopul de a atrage noi segmente ale publicului, gratie produselor noi cu un caracter mai deosebit. Un exemplu este dat de Honda CB500X, o motocicleta care este destinata unui public foarte eterogen – facandu-le cu ochiul atat incepatorilor, cat si motociclistilor cu experienta. Noua CB500X este conceputa sa atraga clienti noi catre marca nipona, dar si sa-i incante pe cei care ii sunt deja fideli, dar vor un mod diferit de a practica motociclismul. Honda spera sa atraga si multi automobilisti care s-au saturat de plictiseala si timpul pierdut in trafic.

MCB5X20133BA

Honda vine astfel cu un produs pe care il caracterizeaza ca usor de pilotat si in acelasi timp capabil sa satisfaca atat exigentele motociclistilor carora le plac drumurile lungi, cat si pe cele ai riderilor care folosesc motocicleta pentru drumul casa-serviciu. De ce cilindreea de 500 cmc? Pur si simplu pentru ca, fata de motoarele mai mici, pare o motocicleta „adulta”, dar capabila in acelasi timp sa satisfaca nevoile celor care tocmai au intrat in lumea celor doua roti motorizate si in acelasi timp sa ii multumeasca si pe cei foarte experimentati care vor o motocicleta capabila sa furnizeze un nivel ridicat de placere in pilotaj, fiind foarte usor de pilotat si de intretinut in acelasi timp.

Cu un motor cu doi cilindri paraleli, Honda CB500X are o putere declarata de 35 kW (aproape 48 CP) la 6.500 rpm si un cuplu de 43 Nm la 5.000 rpm, care, avand in vedere greutatea de 195 kg cu plinurile facute, promite un consum mediu de 3,5 l/100 km. Are un design care aduce cu cel al lui Crosstourer si motorul sau este complet nou, montat pe cadru in opt puncte si caracterizat de frecari interioare reduse si de un arbore contrarotativ de echilibrare.

Inspirat partial din motoarele din gama RR, propulsorul modelului CB500X prezinta o amplasare a arborilor in carter identica cu cea a gamei sportive si alezajul este identic cu cel al motorului de CBR600RR. Este remarcabila atentia acordata sigurantei, sistemul de franare avand discuri dantelate si fiind dotat cu ABS cu doua canale in echiparea de serie: aceasta inseamna ca ABS-ul franei spate functioneaza independent de cel al franei fata si ambele intra in functiune doar cand sunt solicitate.

Caracterizata de o inaltime a seii de 810 mm, Honda CB500X este dotata cu un bord complet digital foarte clar pe fond portocaliu si amortizorul spate poate fi reglat pe noua niveluri de pretensionare. Disponibila in trei culori – alb, negru si rosu, va fi disponibila la delerii Honda la preturi incepand de la 6.490 euro.

HONDA CRF250M

MCR2M20143RB

Conceputa ca varianta supermoto a motocicletei enduro (CRF250L) prezentate la sfarsitul anului trecut, Honda CRF250M se vrea a fi o motocicleta capabila sa ii multumeasca pe cei care vor sa combine caracterul practic cotidian cu pilotajul placut si distractiv. Fata de versiunea enduro, are roti de 17”, pneuri mai sportive si un disc de frana fata mai mare (dantelat, ca si cel de pe spate), iar din punct de vedere estetic are cadrul, bascula, furca si parghia monoamortizorului de culoare neagra.

Motorul este un monocilindru cu patru supape, cu cutie de viteze cu sase trepte, dotat cu injectie electronica si un raport superpatrat al alezajului si cursei (76×55 mm), asadar un motor cu apetit pentru turatii inalte, capabil sa dezvolte 23,1 CP la 8.500 rpm si 22 Nm la 7.000 rpm. Caracterizata de prezenta tehnologiilor inovatoare pentru reducerea frecarilor interne ale motorului, Honda CRF250M cantareste 145 kg cu plinurile facute si promite sa nu consume mai mult de 2,9 l/100 km in ciclu combinat.

In aceste conditii, autonomia ar depasi 200 km. Fata de versiunea enduro, CRF250M are o transmisie finala ceva mai lunga, pentru ca motorul sa fie folosit la regimuri ceva mai joase. Cu o sa amplasata la 855 mm de sol, are pneuri de 110/70 pe fata si 130/70 pe spate si se pare ca va fi comercializata intr-o mare parte a Europei intr-o singura culoare, si anume Extreme Red, iar pretul, care nu a fost inca dat publicitatii in mod oficial, ar trebui sa fie de circa 4.600 de euro (cu 100 mai mult decat versiunea de enduro).

HONDA FORZA 300

MFORZ20133BA

Constructorul din Tokyo propune un scuter care sa se situeze undeva intre SH125 si 150 si SW-T 400, si anume noul Forza 300, echipat cu un motor derivat din cel de pe SH300, cu un parbriz scurt si spatiu sub sa pentru doua casti integrale. Caracterizat de o greutate cu plinurile facute relativ redusa, de 192 kg, Honda Forza 300 are ABS combinat in echiparea de serie si jante cu un design sportiv cu 12 spite.

Cadrul este format din tevi cu valori diferite de rigiditate si flexibilitate, iar aerodinamica a fost indelung studiata, pentru a limita consumul la o valoare declarata de 3,2 l/100 km. Propulsorul dezvolta 25,8 CP la 7.500 rpm si un cuplu de 26 Nm la 5.000 rpm. Saua este foarte joasa (716 mm), iar latimea de 580 mm permit o agilitate optima in trafic. Bordul este de inspiratie automobilistica, avand patru cadrane. Pretul lui Forza 3oo va fi de circa 5.100 euro.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account