Honda prezintă noua familie de scutere Forza: 125, 300 și noul 750!

Așa cum vă spuneam acum câteva zile, Honda avea în mânecă noul Forza 750, un concurent pentru Yamaha TMAX și BMW C 650 Sport și GT. Producătorul din Tokyo a prezentat ieri întreaga famillie de scutere sportive, înnoită pentru 2021.

Honda Forza 125, un scuter sportiv și bine dotat în categoria mezină, se înnoiește pentru 2021 atât tehnic, cât și estetic. Lateralele carenei față sunt noi, la fel ca și partea din spate. Se schimbă și toba finală, iar parbrizul este reglabil electric pe o cursă de 180 mm în total (cu 40 mm mai mult). O priză USB din portbagajul de sub șa înlocuiește priza de 12V, farurile sunt full-LED și pornirea se face prin Smart-Key. Topcase-ul Smart Top Box, opțional, are 45 de litri.

Bordul cu vitezometru și turometru analogice are și un display digital comutabil în trei moduri de afișaj.

Motorul monocilindric cu patru supape răcit cu lichid face parte din seria eSP (enhanced Smart Power) și dezvoltă 15 CP la 8.750 rpm și consumă 2,3 l/100 km în ciclul combinat. Are funcție Start & Stop, noutatea absolută în acest segment fiind sistemul de control al tracțiunii (HDSTC) dezactivabil. Motorul respectă normele Euro 5 și scuterul are o viteză maximă declarată de 108 km/h. Scuterul este cu 1 kg mai ușor, la 161 kg. Noul Forza 125 se produce în fabrica Honda din Atessa, Italia.

 

Honda Forza 350 pentru 2021 a fost prezentat deja în iulie în Thailanda, unde se și produce, iar acum ajunge și în Europa.

Pentru 2021, scuterul crește în cilindree cu 51 cmc, motorul evoluat făcând parte din seria eSP+ (enhanced Smart Power Plus). Odată cu creșterea de cilindree de la 279 la 330 cmc cresc și valorile puterii maxime (de la 25,2 la 29,2 CP la 7.500 rpm) și ale cuplului maxim (de la 28 Nm la 31,5 Nm la 5.250 rpm). Viteza maximă declarată este de 137 km/h. Noul Forza 350 parcurge 200 m cu start de pe loc în 10,4 secunde, cu 0,7 secunde mai rapid decât modelul precedent. Motorul respectă acum normele Euro 5, are alezajul și cursa mărite, iar arborele cotit este cu 10% mai ușor. Consumul mediu declarat este de 3,3 l/100 km.

Forza 350 a fost și restilizat, parbrizul reglabil electric are acum o cursă de 180 mm, fiind cu 40 mm mai înalt decât înainte. Sub șa există spațiu pentru două căști integrale, noile mânere posterioare pentru pasager au redus greutatea cu 1,4 kg, există o priză USB în portbagajul de sub șa, semnalizatoarele au acum și funcția semnalării frânării de urgență și există sistemele Smart Key și Smart Top Box (opționale).

Sistemul de iluminare este full-LED și în versiunea Deluxe, Forza 350 este dotat cu sistemul Honda Smartphone Voice Control System, care permite conectarea telefonului cu bordul scuterului, gestionând volumul apelurilor și al muzicii din căști.

Cadrul din oțel este același, iar bascula din aluminiu a fost reproiectată. Cele două amortizoare posterioare sunt reglabile la pretensionare. Greutatea declarată este de 184 kg.

 

Honda Forza 750 este un model complet nou. Maxiscuterul GT înlocuiește modelul Integra 750 și este caracterizat de stilul inedit, mai elegant, de nivelul ridicat de confort și de tehnologia de top.

Spațiul de sub șa poate găzdui o cască integrală, este dotat cu priză USB și există și un torpedou în față.

Pe display-ul TFT de 5 inci din bord este prezent sistemul Honda Smartphone Voice Control System. Există și sistemul Smart-Key, care permite acționarea fără cheie a contactului, blocatorului de ghidon și deschiderea șeii și a bușonului rezervorului.

Motorul biciclindric paralel cu cursa lungă de 745 cmc (care dezvoltă 58,6 CP la 6.750 rpm și un cuplu maxim de 69 Nm la 4.750 rpm) este gestionat printr-o accelerație Throttle by Wire (TBW) care oferă patru moduri de pilotaj (Riding Mode), dintre care trei prestabilite (Standard, Sport, Rain) și unul complet personalizabil (User).

Controlul tracțiunii HSTC oferă trei niveluri de intervenție, iar transmisia cu dublu ambreiaj DCT cu șase rapoarte este dotată cu programe de schimbare a treptelor integrate cu modurile de pilotaj.

Transmisia finală este tot cu lanț, ca pe Integra și X-ADV.

Ciclistica se bazează pe cadrul din țeavă de oțel, noua furcă inversată Showa SFF de 41 mm, suspensie spate Pro-Link și jante din aliaj ușor de 17 inci față și 15 inci spate.

Masa declarată de Honda este 235 kg, iar consumul declarat în ciclul combinat este de 3,6 l/100 km.

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account