Mol
Mol
Mol

Husqvarna Norden 901 pleacă la drum: rudimentarism techno-asumat!

Prezentat publicului sub formă de concept la EICMA Show în 2019, Husqvarna Norden 901 a fost lansat, ieri, ca motocicletă de serie. Nu va fi ușor să găsești diferențele între cele două.

Husqvarna mizează pe o abordare mai “dintr-o bucată” a segmentului motocicletelor adventure de clasă mijlocie. Aspectul poate fi încadrat la categoria love it or hate it, inspirându-se din motocicletele cu care compania a participat la diferite competiții tot-teren, în lunga sa istorie. Se disting farul LED, tip „ochi de ciclop”, și carenajul cu aspect futuristico-agresiv, dar și proiectoarele de ceață montate pe un suport, care pare să aibă  și rolul de a gestiona aerodinamica, stabilizând motocicleta la viteze mari .

Din punct de vedere tehnic, Norden 901 poate fi considerat o sumă a componentelor gamei KTM 890 Adventure, ceea ce nu ar trebui să reprezinte o surpriză. Nu trebuie uitat însă nici faptul că modelele de motocross și de enduro ale Husqvarna se comportă diferit față de surorile lor de la KTM, deși împart aceeași bază tehnică, la fel cum Svartpilen și Vitpilen se distanțează față de “vărul” lor, Duke.

Noul Nordern 901 pare să se poziționeze undeva între 890 Adventure și mai radicalul 890 Adventure R, Husqvarna intenționând probabil să îi atragă pe acei clienți care la momentul actual nu ar fi interesați de niciuna dintre aceste două motociclete. Motocicleta va trebui să țină piept unei concurențe versate, din care e suficient să îl amintim doar pe BMW F850GS Adventure. Iar Ducati DesertX privește de după colț, pregătindu-se și el de atac sau de lansare, după cum preferați.

Însă, deși motocicleta are un asumat aer rudimentar, cu siguranță parte a mizei Husqvarna, esența sa este una bine pusă la punct din vedere tehnic. Motorul cu doi cilindri paraleli de 899 cmc produce 105 cai putere și livrează 100 Nm. Este poziționat într-un cadru tip grilă din oțel, pregătit să transporte un pilot, un pasager și o colecție de bagaje în orice punct al planetei, pe drum sau pe oriunde s-ar putea croi un drum. Deși o alternativă mai luxoasă a lui KTM 890 Adventure R, Norden 901 poate face furori în mâinile potrivite așa cum a demonstrat Cyril Despres, care s-a jucat cu ea prin relieful vulcanic al Islandei. Pentru a nu lungi vorba, Norden 901 se dorește a fi o motocicletă intuitivă.

Mai departe, avem o rețetă clasică pentru roți, 21 inch pentru față, 18 inch pentru spate, cu frâne de origine Brembo – este vorba despre J.Juan, companie proaspăt achiziționată de către italieni. Suspensiile sunt WP Apex, cu o cursă de 220 mm pentru față și 215 mm pentru spate, ceea ce le poziționeză tot între 890 Adventure si 890 Adventure R, scărițele sunt ajustabile pe două poziții pentru înălțime, la fel ca și ghidonul, care poate fi mutat cu 30 mm mai în față sau mai în spate.

Spre deosebire de alte motociclete adventure, rezervorul de benzină nu este voluminos în zona genunchilor pilotului, Husqvarna optând să îl împartă în două părți care coboară pe laterale cadrului. Capacitatea este de 19 litri și, astfel, șaua a putut fi poziționată mai jos și mai spre în față. Bușonul de rezervor își menține poziționarea tradițională.

La capitolul electronică, avem o lungă listă, de altfel absolut necesară pentru că Norden 901 să fie capabil să atragă aventurierii moderni: accelerație ride by wire, cornering ABS cu mod off-road,  trei riding modes – Street, Off-Road, Rain și un al patrulea opțional, Explore, cornering traction control – cu nouă niveluri de ajustare în modul Explore, cruise control, qucikshifter, ambreiaj anti-patinare pentru gestionarea frânei de motor la decelerările și retrogradările agresive. Toate acestea sunt gestionate de motocicletă printr-o unitate de măsurare inerțială cu șase axe. ABS-ul poate fi dezactivat complet, și astfel rămân doar abilitățile pilotului versus teren. În pilotajul de mare finețe se mai poate miza și pe cauciucurile Pirelli Scorpion Rally STR, montate pe jante tubeless cu spițe.

Nu în ultimul rând, în mijlocul pustiului, pilotul poate consulta un bord TFT de 5 inch,care se poate conecta optional la smartphone.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account