Potrivit celor de la Visordown, Spania ia în calcul înăsprirea legislației privitoare la circulația motocicletelor. Numărul în creștere al accidentelor fatale pe două roți motorizate este cel care a dus la această situație.
Astfel, potrivit unui tabel publicat pe site-ul Ministerului de Interne din Spania, 2023 a fost anul cu cele mai multe accidente mortale de motocicletă din ultimul deceniu. Deși nu este disponibilă o statistică privind tipul de cască purtat de persoanele ce au căzut victime accidentelor, spaniolii specifică faptul că 8 motocicliști nu purtau deloc cască.
Reacția oficialilor nu a întârziat să apară, guvernul spaniol propunând nici mai mult și nici mai puțin ca și căștile moto acceptate legal să fie în exclusivitate, cel tip full-face și modular. Ceea ce, prin excludere, ar înseamna că spaniolii își pot lua adio de la căștile tip braincap sau jet atuci când merg cu motorul.
Totodată, nota bene, Ministerul de Interne din Spania dorește să introducă obligativitatea mănușilor! Aceasta ar constitui o premieră, întrucât în toată Uniunea Europeană, casca este singurul echipament moto obligatoriu. Dar, dacă săpăm puțin pe internet vom descoperi că de câțiva ani tot apare acest „zvon”.
O altă propunere este și introducerea unui curs pentru posesorii de permis categoria B, care vor să conducă vehicule pe două roți până la 125 cmc. În prezent, în majoritatea provinciilor spaniole, poți conduce un scuter de până la 125 cmc, dacă ai categoria B de cel puțin trei ani.
Este interesant de vâzut dacă vor fi intersize căștile de tip jet doar pentru motociclete sau și pentru scutere, ținând cont de cât de folosite sunt acestea într-o țară ca Spania.
sursa tabel – Visordown